Archaeology Team OÜ esindaja Rait Küti sõnul oli tegu pingelise, kuid eduka ja õnneliku päevaga.

"Kui vrakk oli tõstetud ca meetri sügavusele, keerasime ta ujuvkraana pakpoordi pukseerimispositsioonile. Kinnitasime 20 tonnise tõstejõuga pontooni ja tasakaalustasime vraki asendi väiksemate tõstekottidega. Vraki tasakaalustamine transpordiks oli selle projekti üks kõige keerulisemaid osi."

Kütt nentis, et kuna vrakk on aastakümneid, kui mitte sadu, seisnud vee all kiilul ja nii tema tekile, kui ka topeltplangutuse vahele on selle ajaga kogunenud setteid, liiva ning karpe, oli tema tänase ümberpööratud asendi tõttu väga raske hinnata tema tasakaalukeset.

Tööd lõpetati täpselt graafikus ning teekond vraki uude asukohta kestis kokku 9 tundi.

"Tänaseks on vrakk 13.5 meetri sügavusel liivasel põhjal, kaitstuna vallseljaku varjus, ligipääsetav ka algajale sukeldujale," lisas Kütt.

Veealuse pärandi vaneminspektor Maili Roio sõnas, et 2017. aasta sügisel toimunud vraki ülevaatuse käigus selgus, et vrakk on pinnasest täielikult välja puhastunud ja selle säilimine on intensiivse laevaliikluse tulemusel ohustatud.

"Muinsuskaitseameti ja Tallinna Sadama esindajate koosolekul tutvuti vraki olukorraga ja jõuti ühisele otsusele, et kultuuriväärtustega vrakki ei ole võimalik säilitada oma algses asukohas, kuna ohustatud on nii mälestiste säilimine, kui ka laevaliikluse ohutus."

Projekti vastutava allveearheoloogi Liseseth Pedroza Fuentese sõnul on Läänemeri väga tänuväärne keskkond puitlaeva vrakkide säilitamiseks.

"Võrreldes soolaste ja soojade vetega on meil säilinud puitvrakid märksa paremas konditsioonis ning potentsiaal leida ka üle 500 aastaseid muistiseid - mis mujal on suure tõenäosusega juba hävinud- on meie allveearheoloogia rikkus," ütles Fuentes.

Laev leiti 2007. aasta sügisel Tuukritööde OÜ poolt sadama ülevaatuse käigus.

Laevavrakk paiknes Tallinna Vanasadama akvatooriumis 3. kai ees põhjas umbes 9 meetri sügavusel.

Vraki pardad ulatusid pinnasest 1,8–2 meetri kõrgusele. Tänu laeva keskosas asuvale paekivide ja vana kai graniitkivi kuhjatisele oli laev tugevalt põhjas kinni. Vraki maksimaalsed mõõtmed olid 23 x 9 meetrit.