"Põhjus, miks Vene lennukid Vaindloo saare juures õhupiiri rikuvad on see, et Eesti õhuruumi ja Tallinna FIR (Flight Information Region – toim) piirid ei kattu selles piirkonnas," ütles lennuameti lennuliiklusteeninduse ja lennuväljade osakonna juhataja Eve Härm Delfile.

Tallinna lennuinfopiirkond ehk Tallinn FIR on õhuruumi osa, milles Eesti osutab lennuliiklusteenuseid Rahvusvahelise Tsiviillennunduse Organisatsiooni (ICAO) poolt kinnitatud kahepoolsete kokkulepete alusel. Sankt-Peterburgi FIR-is osutab lennuliiklusteenuseid Venemaa Föderatsioon.

Eesti õhuruum on Eesti maa-ala, territoriaal- ja sisevete ning piiriveekogude Eestile kuuluvate osade kohal asuv õhuruum. "Ehk siis Vaindloo saare piirkonnas ei järgi FIR-i piir riigipiiri, omal ajal lepiti see nii kokku arvestades lennuliikluse vooge," sõnas Härm.

Kuigi Vaindloo saare ümbruses osutab Eesti õhuruumis lennuliiklusteenuseid Venemaa, on välisriigi riiklikul õhusõidukil Eesti õhuruumi sisenemiseks vajalik vastav luba. "Juhul, kui Venemaa Föderatsiooni militaarõhusõidukid lendavad otse üle Vaindloo saare kohal oleva Eesti õhuruumi nurga, ilma vastavat luba omamata, on tegemist õhupiiri rikkumisega," märkis Härm.

Kokku on Venemaa Föderatsiooni lennukid Eesti õhupiiri tänavu rikkunud kuuel korral. Viimane Eesti õhupiiri rikkumine toimus esmaspäeval, kui Vaindloo saare lähedal sisenes ilma loata Eesti õhuruumi kaks Venemaa riiklikku lennukit – Airbus A319 ja Iljušin IL-96, neist viimase pardal viibis ka president Vladimir Putin, kes lendas Helsingisse kohtuma Ameerika Ühendriikide presidendi Donald Trumpiga.