Eesti seksuaaltervise liidu eestveetud kampaania töötas tänavakampaania välja koos 50 koolinoorega, Instagrami suunatud kampaania töötati välja loovagentuuris Newton, kus sõnastati eesmärgid, mida kampaaniaga saavutada üritatakse. Instagrami kampaania on tõmmanud teiste seas naistevastase vägivalla vastu võitleja Sass Henno tähelepanu.

"Saate aru, sõbrad, et eesti seksuaaltervise liit, kes peaks noori kaitsma, tegeleb instagrammis praegu sellise debiilsuse jagamisega? Ja mulle tulevad kümned ja kümned kirjad, kuidas politsei saadab ohvrid mõnituste saatel minema, ja kiirabi pole purjus inimeselt nõus proove võtma jne. Mul on ühelt poolt iiveldustunne, kui loen, mida on nende tüdruktega teinud need korgi-vägistajad, aga teiselt poolt sama rõve on see, kuidas riik lihtsalt idioote palkab. See meemi teema on nagu mingi pro-rape kampaania," kirjutab Henno oma Facebooki profiili.

"Ta ei saa keelduda, kui ta pole ärkvel,", "Sorry, ma ei kuulnud, et sa ütlesid ei,", "Ära vaata naist nagu mingit objekti," on üksikud näited kampaaniale valitud sõnumitest, mida kord päevas meemimeistriks valitud Robert Juhkental Instagrami postitab.

Küsimusele, millist tagasisidet on kampaania saanud, vastas seksuaaltervise liidu kommunikatsioonijuht Katrin Salundi, et nende inimeste osakaal, kellele tundub kampaania ebasobilik, on marginaalne.

"Üldiselt on see täiesti tavaline ja normaalne, et alati leidub ka neid, eriti mõne uudsema kanali või stiili kasutamise osas, kellele see ei meeldi. Juba seksuaalvägivalla teema enda suhtes on väga erinevad arusaamad ja kokkupuuted. Inimene, kes on saanud seeläbi kannatada, tunnetab teemat absoluutselt teisiti sellest noorest, kes pole probleemi enda jaoks veel teadvustanud," kommenteeris Salundi.

Tema hinnangul on postituste eesmärk läheneda teemale läbi irooniaprisma. "Kuna teemat ei ole tänasel päeval Internetis võimalik käsitleda otse või kuidagi graafiliselt, otsustati läheneda meemide kaudu. Et üldse teemaga tähelepanu pälvida, otsustati läbi meemide iroonia, seksuaalvägivalla lubamatut käitumist imiteerida. Lisaks on meemidena võimalus noortel ise end väljendada," kostis Salundi.

See, et seksuaalvägivald ning selle tajumine noorte hulgas tutvustamist vajas, selgus eelnevalt läbiviidud uuringust. "Kellegi sundimist oma suguelundeid puudutama, kellegi vastutahtmist suudlemist ja seksuaalse sisuga märkuste tegemist pidas seksuaalvägivaldseks teoks 9-14% võrra vähem noori kui kahe aasta eest terve elanikkond. Heaks märgiks võib pidada seda, et noorte hulgas on rohkem neid, kes soovitaksid seksuaalvägivalla ohvril pöörduda politseisse, psühholoogi vastuvõtule ja ohvriabisse," vahendas naine.

Küsimusele kui suur on kampaania rahastus ning palju sellest suunatud Instagrami postituste loomiseks, kostis Salundi, et tegemist on konfidentsiaalse infoga. Kampaania on rahastatud avalikust hasartmaksumängu nõukogu fondist ning kuulub tegevuste hulka, mida seksuaaltervise liit aastas läbi viib.