Lennuhüvitisettevõtte Skycop 16 Euroopa riigis läbi viidud küsitlus selgitas aga välja, milline oleks lennureisijate ideaalne lennufirma. Veebiküsitluses anti vastajatele erinevates lennumugavusi puudutavates kategooriates võimalus valida kahe luksuse vahel ning populaarsematest valikutest kujundati ideaaltulemus. Kui nüüd ainult juhtuks jõuluime ja järgmisel aastal vaid sellised lennukid reisile viiksid!

Mugavus on võti

Lootuses lennukitele võimalikult palju inimesi mahutada, muutuvad pingiread ja istekohad odavlennufirmades aina kitsamaks ning mitmetunnine lend tuleb tihtipeale veeta ebamugavas sundasendis. Kui küsitluses osalejatelt uuriti, kas nende ideaalses lennufirmas oleks laialt ruumi jalgadele või mugav iste, millega saab pikaliasendis ka mõnusalt silma looja lasta, valisid 72 protsenti vastajatest viimase. Mugavad istmed olid prioriteediks ka suuremate akende ees, kuigi tervelt 44 protsenti vastanutest eelistanuks hoopis kitsamat istet, kui vaid saaks lennukiaknast pilvelosse vaadelda ja päikeseloojangust kadedaks ajavaid Instagrami pilte klõpsutada.

Ootamise vastu pole midagi

Kuigi ise lennujaamas aega surnuks lüües võib tunduda, et see lõputu ootamine on kõige tüütum tegevus, oli ometigi 80 protsenti vastajatest kahe käega pikema lennujaamas ootamise poolt, kui see tähendaks, et lennud ei jää kunagi hiljaks. Vaid viiendik vastanutest tahtnuks, et ootamise asemel nende lend kohe ära jäetaks.

Tsirkust ja leiba — ka lennukis

Kui multimeediaekraanid kaugliinide bussides on juba tavapäraseks saanud, siis lennukis peab meelelahutuse eest tihtipeale siiski ise vastutama. Ka selleks, et lennukis kõht tühjaks ei läheks, valmistuvad paljud ise kaasa võetud snäkkidega, et ei peaks mõne õnnetu võileiva peale kulutama summat, mille eest maa peal olles saaks korraliku prae. Kui aga küsitluses osalejatelt uuriti, kas nende jaoks on olulisem tasuta toit lennukipardal või võimalus filmidega meelt lahutada, valis 61 protsenti kõhutäie, 39 protsenti aga filmielamuse. Samuti on võimalus pea igal pool traadita interneti võrguga ühenduda muutunud nii tavapäraseks, et ligi 90 protsenti vastanutest tahaksid seda teha ka õhus olles. Vaid 12 protsenti oleksid tänulikud võimaluse eest lihtsalt helistada.

Pagasilimiidid kadugu!

Viimastel kuudel on taas mõned odavlennufirmad karmistanud piiranguid pagasile, mille reisijad võivad endaga lennukisse kaasa võtta ning üritavad iga lisakilo ja –sentimeetri pealt pahaaimamatute reisijate taskuid tühjendada. Skycopi küsitlus kinnitas, et pagasipiirangutest loobumine muudaks iga lennufirma reisijate silmis juba ideaalilähedaseks — tervelt kolmveerand vastanutest eelistanuks kasvõi terve lennu vältel kuulata teateid pardal müüdavate toodete kohta, kui vaid saaks oma kohvri ilma takistusteta lennukisse võtta.

Piletihind väljenduks palkades

Küsitluses osalejatelt uuriti ka tõsisemate teemade kohta nagu lennukipersonali heaolu ning firma panus keskkonnakaitsesse. Tervelt 76 protsendile reisijatest on oluline, et lennufirma panustaks osa piletihinnast näiteks õhusaaste vähendamisse. Ka inimeste heaolu nimel on paljud valmis maksma kõrgemat piletihinda. Ligi kolmveerand vastanutest soostuks maksma pileti eest rohkem, kui see tähendaks, et piloodid ja stjuardessid saavad korralikku palka ja mõistlikult puhkeaega.

Nii kaua kuni sellist ideaalset lennufirmat reisijatele jõulukingituseks ei tehta, peab läbi ajama praegustega ning arvestama, et aeg-ajalt tuleb siiski ette lendude hilinemist ja ära jäämist, pagasi kadumist ja pikka ootamist lennujaamas. „Iga reisija peaks kursis olema oma õigustega reisimisel ja võimalustega küsida oma kannatuste eest ka kompensatsiooni. Pea 600 euroni küündivate valurahade eest saab juba endale lennukis einestamist lubada!“ selgitab lennuhüvitusettevõtte Skycop juht Marius Stonkus.