Novembris 2017 juhtus Euroopa Liidu Göteborgi tippkohtumiselt naasva peaminister Jüri Ratase ja Eesti delegatsiooniga tavatu lugu – lennuki piloot keeldus Eesti peaministrit ja Eesti delegatsiooni pardale laskmast. Selgus, et Rootsi lennujaam ei suutnud toime tulla tippkohtumise saginaga ja näiteks Eesti delegatsioonile mõeldud VIP-saatja ei saanud vajalikul ajal teisest autost välja, et oma kohustusi täita.

Veebruari alguses lendas Ratas Tallinnast Riiga, kuid Balti ametivendadega jäi tal kohtumata, sest Riia lennuvälja libeda raja tõttu ei saanud Beechcraft King Air 350ER, mille pardal Ratas oli, Riias maandida. Kui lennuk Tallinnast startis, siis olevat rada veel korras olnud. Külma oli üks kraad, nähtavus kahe kilomeetri ligi. Raja olukorra paranemist oodates tiirutati Lätimaa kohal 45 minutit.

Veebruari lõpus oli Ratas tagasiteel Šveitsist, Davosis toimunud maailma majandusfoorumilt. Kopenhaagenis istus ümber Nordica Kopenhaageni–Tallinna lennule. Lennukit tabas aga tehniline rike, mistõttu piloodid otsustasid Kopenhaagenisse tagasi pöörduda. Ratas jõudis samal õhtul siiski Eestisse, sest tal õnnestus koos kaaskonnaga saada SAS-i Kopenhaageni–Tallinna lennule.

Eile öösel oli Ratas tagasiteel Brüsselist Euroopa Liidu riigipeade ja valitsusjuhtide erakorraliselt kohtumiselt, kui firma Panaviatic lennuk, mille pardal ta oli, pöördus Brüsselisse tagasi. Lähemal uurimisel selgus, et lennuki hoolduspaneel polnud korralikult lukustatud ning see hakkas suurel lennukiirusel vibreerima, mis omakorda sundis piloote turvakaalutlustel Brüsselise tagasi pöörduma.