Samuti kui Istanbuli vana, nüüd suletud Atatürki lennujaam, asub uus lennujaam Istanbuli euroopa osas, aga kesklinnast kaugemal. Kui vana lennujaam asus kesklinnast 19 kilomeetri kaugusel, siis uus lausa 35 kilomeetri kaugusel. Nagu türklastel kombeks, sai mõte enne teoks, kui asi lõpuni läbi jõuti mõelda — ehk metrooühendus lennujaama ja linna vahel valmib alles aastal 2020.

See “nagu türklastel kombeks” pole öeldud üldse paha pärast. See on just tore, sest nii saavad asjad vähemalt kindla peale valmis, mis siis, et teinekord vales järjekorras. Kui liiga palju mõelda, jäävad teinekord hoopis tegemata.

Kui olin juuni alguses Istanbulis reisil, rääkis üks kohalik selle mõtte kiire teoks saamise kohta toreda loo. Nimelt kord tahtnud türklased kangesti, et üks oluline jalgpalli meistriliiga kohtumine toimuks Istanbulis ja ehitasid kähku staadioni valmis, aga autoteid, mis staadionile viiks, tähtsa mängu ajaks valmis ei saadudki. Kuid sellest polnud hullu, inimesed jõudsid ikka kohale, lihtsalt kulus kondiauru veidi rohkem.

Muidugi igatsevad türklased veidi oma vana armsat “pisikest” lennujaama, kuhu sai palju kiiremini kohale ja mis oli nii koduseks saanud. Ja mitte ainult türklased, mul endal oli ka pea pikalt autoaknast väljas, kui vanast lennujaamast mööda sõitsin — seal on elu jooksul veedetud ikka lugematuid tunde jätkulende oodates ja on teine päris armsaks saanud, vaatamata oma pidevale ülerahvastatusele. Julgen arvata, et vanas heas Atatürgis olen ma Tallinna järel ehk maailma lennujaamadest kõige rohkem aega veetnud. Päris täpselt pole veel teada, mis vanast lennujaamast saab, aga see on küll selge, et maanduda või õhku tõusta seal enam kunagi ei saa (kui sa just postipakk pole).

Vaata galeriid Istanbuli uuest lennujaamast:

Vaata ka videot Istanbuli uuest lennujaamast:

Jaga
Kommentaarid