Briti jalatsitootja Dr Martensi kasum hüppas 70% tänu uutele vegan-saabastele, kirjutas Independent.

Ettevõtte poolt toodetavate vegan-saabaste müük on tegevjuht Kenny Wilsoni väitel viimastel aastatel kasvanud mitmesaja protsendi võrra - vegansaapad moodustavad nüüd 4 protsenti brändi müügist.

Dr Martensi vegansaabaste puhul asendatakse nahk sünteetilise materjaliga, mis toimib nagu päris ja selle valmistamisel kasutatud väidetavalt absoluutselt mitte loomset päritolu tooret.

Lisaks tavapoodides müüdavatele jalatsitele kasvas ka Dr Martensi veebimüük kahe kolmandiku võrra 72,7 miljoni naelsterlingini, moodustades 16 protsenti ettevõtte kogutulust.

Arsti Klaus Maertens välja töötatub jalatrsibränd sai alguse 1940. aastatel, kuid lõi õitsele 1960. aastatel.

Vegan-vorst ärritas turu kihama

Samal ajal teatas Briti soolaste saia-suupistete tootja Greggs vegan-vorstirulliga saavutatud tohutust edust. Ettevõte rõõmustas investoreid suurte dividendimaksetega, kirjutas CNBC.

Pagariäri tekitas aasta alguses sotsiaalmeedias tormi, kui teatas, et tutvustab liha-asendajatega täidetud saiarulli, kus traditsioonilise vorsti asemel kasutatakse kääritatud valku.

See viis sotsiaalmeedias tohutu aruteluni, kas vegantoitu üldse tohiks nimetada vorstirulliks.

Greggsi väitel sisaldub vegan-suupistetes rohkem valku kui lihas, samal ajal aga on selles 2 grammi vähem rasva, kuid sisaldab 0,3 grammi rohkem soola.

Suurbritannia suurim pagaritoodete bränd teatas 2019. aasta esimese poolaasta kasumi 58% suurenemisest. Samal perioodil oli ettevõtte käive 546 miljonit naela.

Greggsile kuulub Suurbritaannias pisut alla 2000 müügipunkti.