Grupi looja Lauri Linnamäe ütles Delfile, et ta on viimastel päevadel elektritõukerattaga tööle ja koju sõites üles pildistanud kohti, mida ei saa tema hinnangul 287 kilomeetri rattateede hulka lugeda.

“Kolme päeva jooksul on mulle juba paarkümmend väga jaburat ja ohtlikku kohta teele ette jäänud,” sõnas Linnamäe, kes on jäädvustanud keset teed olevaid poste, halvas seisukorras teekatet, jalakäijatega jagatud kõnni- jalgrattateid, ohtlikke lahendusi ja kehva, olematut või ootamatult lõppevat teekattemärgistust.

Facebooki grupis nimetab Linnamäe abilinnapead Kalle Klandorfi otsesõnu valetajaks ja kutsub üles grupi tegevusse panustama. “Vale jääb valeks sõltumata sellest, kui palju seda korrata. Teie abilinnapea valetab teile. Tallinnas ei ole “287 km rattasõiduks sobivaid teid”. Või on? Teeme koos fotonäituse #287kmRattateid! Pildistame üles talentide linna andekamad, uskumatumad meetrid neist 287 kilomeetrist “rattateedest”.”

Linnamäe rõhutas, et kuigi ta oli kunagi peatänava projektiga seotud, siis tema praegune algatus on puhtalt linnaruumi kasutaja initsiatiiv ja ta ei saa üheltki linnaliikluse või arhitektuuriga seotud inimeselt ega ettevõttelt raha.

Klandorf: rattateid on 287 kilomeetrit, kuid on ka puudulikke kohti

Tallinna abilinnapea Kalle Klandorf ütles valetamise süüdistust kommenteerides, et kuna Eesti Vabariigis on tagatud sõnavabadus põhiseadusega, on igal inimesel vaba voli avaldada oma tõekspidamisi. “Abilinnapea ei pea olema kõigist neist teadlik ega neid jälgima. Muidugi on inimesi avalikult valetamises süüdistada inetu, selmet otsida võimalikku konstruktiivset lahendust,” lausus Klandorf Delfile.

“Rattateede kilometraaž Tallinnas jääb siiski endiseks. Kuivõrd kõiki puudulikke kohti parendada jõuab, on juba teine küsimus. Kõike korraga teha ei ole võimalik. Võimalusel ehitame uusi kergliiklusteid, kuid paraku on Tallinna linna tänavad nii kitsukesed, et tagada eraldi jalgrattatee igale poole on võimatu. Tallinna linna peavad mahtuma kõik — nii jalakäijad, jalgratturid, autoga liiklejad kui ka ühistransport,“ märkis Klandorf.