Tänavune ehk esimene aasta, mil elektritõuksid hulgi Tallinna tänavatele ilmusid, näib statistika järgi üsna murevaba: politseile on tänaseks laekunud kaheksa teadet õnnetustest, kus üheks osapooleks oli elektritõukeratas, vahendab ERR-i uudisteportaal.

Tegelikkus on teine. Suurem osa tõukeratastega juhtuvatest õnnetustest politseisse lihtsalt ei jõua, kuna kõikvõimalikke kukkumisi ei käsitleta liiklusõnnetustena, vaid õnnetusjuhtumitena.

Politsei- ja piirivalveameti (PPA) juhtivkorrakaitseametnik Sirle Loigo ütles, et politsei statistika ei peegelda tegelikku olukorda, sest tegu pole liikluskindlustuse juhtumitega ja need ei jõua ka politseisse.

Elektritõukeratta definitsioon liiklusseaduses täna lihtsalt puudub. Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) ettepaneku põhjal lisati liiklusseadusesse, et ka elektrilisel tõukerattal, rulal, hõljukil ja teistel sarnastel liiklusvahenditel liikuvad isikud loetaks jalakäijaks ning neile rakenduks jalakäija liiklusreeglid.

MKM-i veondus- ja liiklustalituse juhataja Sander Salmu sõnul kaalutakse praegu ministeeriumis elektritõuksiga sõitmisele konkreetsete nõuete kehtestamist.

"Vaadates, kui palju on antud valdkond viimase poole aastaga edasi arenenud, tunnetame, et välja pakutud muudatus koos kehtivate nõuetega ei pruugi olla piisav tagamaks liiklejate ohutust. Seetõttu oleme põhjalikumalt analüüsimas elektriliste sõidukite kasutamisele täiendavate nõuete kehtestamise vajadust," rääkis Salmu.