Asjaolu, et eralennukid lendavad kiiremini ja suudavad katta järjest pikemaid vahemaid, on aidanud kaasa nii General Dynamicu Gulfstreami tootmisüksuse, Bombardieri kui ka Textroni uute lennukite tellimuste arvu hüppelisele kasvule, kirjutab Bloomberg.

Müügitulemused on üles viinud terve rida uuendusi, mis kõige uuematel eralennukitele on lisandunud – olgu need siis kütuse ökonoomsem kasutus, rohkem ruumi, vaiksemad mootorid või igasugune kaasaegne pardatehnoloogia, mis edastab reaalajas ilmateateid või muudab ka turbulentsile vaatamata lennureisi nauditavaks.

Ettevõtete eralennukite tellimuste arv peaks selle aastaga kasvama 9% võrra, küündides aasta lõpuks 690 lennukini. Järgmisel aastal tõuseb see arv tõenäoliselt 740 lennukini, märgiti Honeywelli hiljuti avaldatud majandusaruandes. Täna tuleb 60% tellimustest USA-st.

Mõnes mõttes tuleb eralennukite tellimuste hüppeline kasv mõneti ootamatul ajal, kui arvestada USA-Hiina kaubandussõda, ootamatusi täis Brexiti protsessi ja üleüldist majanduskeskkonna jahenemist. Honeywelli aruande kohaselt hakkavad eralennukite tellimused kergelt langema 2021. aastal.

Selle kohaselt peaks järgmise aastakümne jooksul võetama maailmas ettevõtete poolt kasutusele 7600 uut eralennukit, mille kogumaksumus küündib 248 miljardi dollarini. Veel eelmisel aastal ennustati, et kasutusele võetakse 7700 lennukit, kogumaksumusega 251 miljardit dollarit.