Eesti Autospordi Liidu järelhüüe Urve Vaikmale:

1965. aasta talvel toimus toonases Leningradis esimest korda autoralli „Neeva tuled“, kus naisteklassis kandis hoolt Urve Vaikma. Väärib mainimist, et ralli kogupikkus oli 2694 km.

Ralli järel peetud lumerajavõistlusel polnud Urvele samuti vastast – esikoht naisteklassis tuli meeldiva boonusena.

Ühing Jõud ettevõtmisel korraldati 1965. aasta mai keskel ENSV meistrivõistlused autorallis naistele, et tõsta naiste huvi autojuhtimise ja sportliku distsipliini suunal. Autorallid 1960-ndatel polnud samalaadsed kui tänapäeval. Sõideti rohkem maanteerežiimis keskmise kiiruse hoidmise printsiibil, kuid sisse pikiti ka lisakatseid, milleks võisid olla nii kiiruslik lõik, vigursõit või ka kiirendus-pidurdus.

15.-16. mail Juurust alguse saanud autorallile registreerus kokku 16 naisekipaaži, lisandus veel 51 madalama autospordi järguga ekipaaži. Ralli toimus öisena ning Urve Vaikma / Erika Saar autol nr 38 võitsid üldarvestuses kokku kolm lisakatset. Volga GAZ M21 polnud kindlasti lihtsaim auto juhtimiseks, kuid Urve Vaikma roolimisel jõuti ajaloolise esimese naiste autoralli meistritiitlini, olles kiiremad ka meeskolleegidest. Ralli võideti nii naiste- kui üldarvestuses.

Kuu aega hiljem, juuni lõpus Tallinnas toimunud Eesti meistrivõistlused autorallis olid samuti saamas üllatuslikku lõpptulemust, kui Volgade klassis juhtisid taaskord nime teinud Urve Vaikma / Erika Saar, seda vabariigi kiireimate ja täpseimate meeste ees. Paarsada kilomeetrit enne päästvat finišit naiste auto kahjuks lagunes ning mootoririket polnud võimalik teel parandada.

Urve Vaikmale esitati kutse esindada ENSV-d NSVL meistrivõistlustel ning sellele eelnenud treeningutel. Pikad, nädalate kaupa kodust eemalolekud aga ei olnud meelepärased ning ühel hetkel otsustas Urve oma aktiivse sportlaskarjääri lõpetada, olles teinud lühikese ajaga Eesti autorallis ajalugu.