Karskusliikujad: pole normaalne, et alkoholitootja on laulupeo sponsor
Alkoholivaba Eesti esivõitleja Beekmann: "Ma ei pea normaalseks, et alkoholitootjad on laulupeo sponsoriteks. Kuna nad seda on, siis paistab ka loogiline, et laulupeole õlletelgid tulevad. Sponsorluse kaudu ostetakse endale selleks justkui õigus."
Beekmann arvab, et sündmus, mis on meie riigi ja rahva jaoks nii suure tähtsusega, peaks leidma rahalise katte mujalt, aga mitte alkoholitootjalt. "Laulupidu on selgelt kogu pere üritus, kuhu tullakse lastega ning kus muidugi laulavad ju tuhanded lapsed. Selline üritus peaks olema alkoholivaba," kinnitab ta.
Beekmanni sõnul on Eesti rahvas alkoholi tarvitamisega tõsises hädas. Ta väidab, et noorte seas on joomine püsiv ja raske probleem.
"Üheks põhjuseks, miks noored väga varakult jooma hakkavad on see, et nad kasvavad keskkonnas, kus alkohol on igal sammul kättesaadav ja mille tarvitamine on pidevalt nähtav," põhjendab Beekman. "Noored joovad, kuna täiskasvanud loovad olustiku, kus alkohol on iseenesestmõistetav. Sellise keskkonna muutumine peaks alguse saama meie riigile tähtsatel, omamoodi sümboolsetel, üritustel, nagu seda on presidendi vastuvõtt ja kindlasti ka laulupidu."
Karskusliikumise esimeest häirib, et alkoholil on meie väliüritustel nii kandev osa. "Ja ma saan aru, et tegemist on omamoodi surnud ringiga. Kuna õlletootjad on ühed edukamad sponsorid, kujundavad nad seeläbi oma mainet terves ühiskonnas ja omandavad loomulikult läbi oma rahalise abi õiguse õlletelkide püstitamiseks," räägib Beekmann.
"Juba varem mainitud üldise alkoholikeskse olustiku loomisele lisaks toob see endaga kaasa ka mitmeid riskantseid olukordi. Alkoholimüügiloaga avalikelt üritustel on ju inimestel vaja kuidagi koju jõuda. Kuna alkohol mõjutab oluliselt inimese vastutusvõimet, istutakse paraku meil väga massiliselt ikka ka joobes autorooli. Või isegi kui seda ei tehta, siis avalikult ürituselt joobes peaga lahkudes satutakse üldisesse avalikku ruumi, kus aga seaduse kohaselt joobes olla ei tohi. Joobes inimesed on sageli rünnakute ohvriteks ja samas muidugi ka vägivalla või vandalismi põhjustajateks ise.
Beekmann nõustub Delfi küsimusega, et lahjad ja värvilised suvejoogid on noortele vahepalseks etapiks enne kangema napsu juurde siirdumist.
"Alkoholitootjad seda muidugi ei tunnista. Ja nii ongi juriidiliselt kõik korrektne. Tootjad ametlikult oma tooteid noortele ei suuna ja tõsiasi, et noored neid atraktiivseteks peavad, ei muuda asja. Kuid fakt on see, et limonaadi ja alkohoolse joogi piir aina enam hägustub. Statistika näitab ka seda, et globaalselt on tänu alkopopside turuletulemisega kasvanud märgatavalt naiste alkoholi tarvitamine, mis omakorda on oluliselt suurendanud näiteks raseduse aegset alkoholi tarvitamist ja sellega kaasnevaid tüsistusi veel sündimata lastele."
Laulu- ja tantsupeo sponsoriks on alkoholitootja A le Coq.