Kuid võib juhtuda, et lõppenud konkursi kandidaatide seas on just see õige inimene, kes komisjoni hinnangul nagu valatult Helmi saabastesse sobib.

Riigisekretär Heiki Loot pikendas 28. novembril maksu- ja tolliameti uue peadirektori ametikohale kandideerimise tähtaega, sest soovis tugevamat konkurentsi. Nimelt oli selleks ajaks MTA peadirektori ametikohast huvitatud vaid neli inimest. Uus dokumentide esitamise tähtaeg kukkus kolmapäeva hilisõhtul ning riigisekretäri nõuniku Kristiina Tiimuse sõnul laekus kaheksa kandideerimisavaldust.

Marek Helmi sõnul on nii suur soovijate hulk maksu- ja tolliameti peadirektori juhi kohale kandideerimisel hea märk. „Kui mina viis aastat tagasi sellele kohale konkureerisin, siis olin ma üksi. Keegi teine seda kohta ei tahtnud. Mul on väga hea meel, et nüüd on neid kandidaate kaheksa. Tundub, et maksu- ja tolliameti tehtud töö ja maine on hea,“ ütles Helm.

Päev varem, teisipäeval lõppes konkurss majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi side- ja riigi infosüsteemide asekantsleri kohale, kuhu laekus Tiimuse sõnul 11 sooviavaldust.
Praegu töötab MKM-i side-ja riigi infosüsteemide asekantslerina Taavi Kotka, kes aga samuti sarnaselt Helmiga jaanuaris lahkub.

Palo teada on häid asekantsleri kandidaate mitu

Ettevõtlus- ja infotehnoloogiaminister Urve Palo ütles, et tema palus pikendada MKM-i asekantsleri konkurssi tähtaega. Palo põhjendas, et piltlikult öeldes kukkus asekantsleri konkursi tähtaeg päev pärast tema ametisse asumist. „Ma tahtsin ka natuke sisse-välja hingata ja ise ringi vaadata, et rohkem inimesi tuleks kandideerima,“ ütles Palo, lisades, et tema teada on kandidaatide seas praegu mitu head inimest. „Aga on vara öelda, kes nad on ja ega ma ei tohikski seda öelda. Eelvaliku teeb tippjuhtide valikukomisjon ning olen öelnud, et niipea, kui nad valivad kaks-kolm inimest välja, tahan nendega kindlasti ise kohtuda. Nii et loodame kõige paremat, see on väga tähtis valdkond,“ ütles Palo.

Kristiina Tiimus selgitas, et 21. detsembril koguneb avaliku teenistuse tippjuhtide valikukomisjon, kus vaadatakse üle nii maksu- ja tolliameti peadirektori kui MKM-i asekantsleri kohale kandideerinute avaldused ja otsustatakse konkursside edasine käik. „Otsustatakse, mis voorud ja millised testimised tehakse ning kes kandidaatidest edasi pääsevad. Seega 21. detsembril võitjanimi veel ei selgu,“ ütles Tiimus. Ta lisas, et kui konkursi käigus selgub, et ükski kandidaat ei sobi, kuulutatakse välja uus konkurss.

Helm soovis jõudu valijatele teha tark otsus. Samas avaldas Helm kahetsust, et uut juhti selleks ajaks paika ei saa, kui tema töölt lahkub. „Aga pole muret, peadirektori asetäitja Rivo Reitmann juhib ametit seni, kuni uus peadirektor on leitud,“ ütles Helm.

Oma järeltulijana loodab Helm näha kaasaegset tõelist juhti, sealhulgas eelkõige inimeste juhti. „Maksu- ja tolliameti meeskond on väga võimekas ja tubli. Aga vaja on strateegi, kes visioonidega edasi tegeleb ja neid veab samadel põhimõtetel, et vähem järelevalvet ja rohkem koostööd,“ viitas Helm, lisades, et uus juht peaks muuhulgas olema ka inimeste usaldaja.

MTA peadirektorile esitatavad nõuded on kõrgharidus, vähemalt 5-aastane struktuuriüksuse juhtimise kogemus, inglise keele oskus vähemalt B2 tasemel, kompetentsid vastavalt avaliku teenistuse tippjuhtide kompetentsimudelile, rõhuasetusega strateegilisele juhtimisele, inimeste juhtimisele, koostööle ning suhtevõrgustike arendamisele. Riigikantselei eelistab kandidaati, kellel on suure organisatsiooni eduka juhtimise kogemus. Lisaks eeldatakse kandidaadilt riigisaladusele juurdepääsu loa olemasolu või valmisolekut selle taotlemiseks.

MTA senine peadirektor Marek Helm liitub 2017. aasta jaanuari keskpaigas tarkvara- ja ärikonsultatsioonide ettevõttega Nortal, asudes juhtima valdkonda, mis nõustab erinevatel eksportturgudel avaliku sektori kliente muutuste juhtimise ja riigirahanduse vallas.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena