Reformierakond: Sisu loeb

Reformierakonna peasekretäri Kristen Michali sõnul kannab selline kampaania kahte eesmärki. “Esiteks rõhutab see sõnum Reformierakonna tugevust — sisu loeb. Reformierakond on valijatele antavate lubadust sisu alati tähtsaks pidanud. Lubadusi ei anta üksnes lubamise ja meeldidapüüdmise pärast, need viiakse ellu. Nii jääb ka tulevikus — Reformierakonna lubadused on sisulised ning elluviidavad.”
Michali kinnitusel on selline reklaam kindlasti ka protestimanifest, mis naeruvääristab ideed piirata poliitilist sõna- ja väljendusvabadust. “Reformierakond näitab kui sisuline võib üks poliitiline välireklaam olla. Välireklaami keelajate põhiargument oli, et reklaamid ei ole sisulised ja suured näod mõjuvad inimestele häirivalt. Meie pakume inimestele vaatamiseks ja tutvumiseks oma ideid, mille kohta on võimalik täiendavat teavet saada erakonna kodulehel ja meie trükistest.”
Kristen Michal märkis, et kampaaniakandjad võivad oma sõnumitiheduselt olla Eestis, aga ehk ka kogu maailmas ühed enim sõnu sisaldavad reklaamplakatid. “Ei tule meelde, et Eestis oleks sellisel moel tiheda kirjaga plakateid vaatamiseks pakutud. Kusjuures ükski sõna pole seal niisama, vaid kannab sõnumit,” lausus Michal.
Reformierakonna programmis on 15 lehekülge 4342 sõna ja 39 140 tähemärki. Reklaamis on neile lisaks veel 10 sõna 73 tähemärgiga.
Kampaania on igati kooskõlas Riigikogu poolt 9.juunil vastu võetud valimisseadusega, mis takistab poliitilist välireklaami aktiivse agitatsiooni ajal. Aktiivse valimisagitatsiooni ajaks loetakse seaduses aega alates kandidaatide registreerimise viimasest päevast. Tänavuste valimiste puhul on see 11.september 2005.