EL: Eesti lennuohutuse olukord on masendav
Ader seletab siiski, et hävitav hinnang põhineb üpris vanadel andmetel — viimane õnnetus juhtus Eesti lennukiga 2003. aastal. Veel toonitab Ader, et kõik õnnetused on seotud lennufirmaga Enimex.
Sama juttu räägib üks tundmatuks jääda soovinud lennundusasjatundja — kogu jama on Eestile kaela tõmmanud just see firma. “Neli suuremat õnnetust on ainult jäämäe tipp. Tegelikult on neil olnud oluliselt rohkem intsidente. Kui riigis on firma, mis pidevalt reegleid rikub ja hoiatustele vilistab, pole lennuamet tööga hakkama saanud,” arvustab ta.
Lennuameti asejuht Rein Porro ei taha EL-i hävitavat hinnangut kommenteerida.
Kuigi anonüümne asjatundja ennustab, et võimalikud sanktsioonid on täiesti reaalsed, jääb Ader optimistlikumaks. “Idas toodetud lennukitele [kõik õnnetused ongi juhtunud Vene lennukitega — toim.] on niikuinii päris palju piiranguid kehtestatud. Ja nii lihtsalt ei käi ka lennujaamamaksude tõstmine,” räägib Ader.
Enimexi peadirektor Andrei Kislõi, kes ka pelgab halva hinnangu halba mõju Eesti lennufirmadele, kinnitab, et nüüdseks on Enimex lennukitest AN-28 loobunud. “Neid valmistati umbes 100 ning ligi 75 sattus avariisse…”