Lennuki kaldumise üle ajutise kontrolljoone tingis autopiloodi väljalülitumine ning lennuki manuaalse ülevõtmise käigus kaldus lennuk määratud koordinaatidelt kõrvale. Tegemist oli lennuki esimese lennuga Eestis.
Juhtumi uurimiseks alustas Kirde piirivalvepiirkond kriminaalmenetlust karistusseaduse selle paragrahvi tunnustel, mis käsitleb riigipiiri ebaseaduslikku ületamist transpordivahendiga.
“Möödunud õhtul kell 18.33 rikkus Eesti poolt Vene riigipiiri kerge õppetreeninglennuk. Riigipiiririkkuja sisenes Vene õhuruumi viie kilomeetri sügavusele ja viibis seal umbes viis minutit,” ütles Vene õhujõudude esindaja polkovnik Aleksandr Drobõševski.
Piiririkkuja lendas enam kui 10 000 meetri kõrgusel kiirusega 800 kilomeetrit tunnis, teatas Interfaks.
Piiririkkumine leidis aset 140 kilomeetri kaugusel Peterburist.
Eesti õhupiiri rikkus Vene lennuk viimati mullu 6. detsembril. Vene Föderatsiooni relvajõududele kuuluv lennuk An-12 sisenes Eesti õhuruumi Vaindloo saare piirkonnas 1,8 meremiili sügavuselt, viibides Eesti õhuruumis umbes minuti.
30. juunil sisenes Vene Föderatsiooni lennuk IL-18 Eesti õhuruumi Vaindloo saare piirkonnas 0,6 meremiili sügavuselt ning viibis Eesti õhuruumis umbes 13 sekundit.
23. aprillil sisenes Vene Föderatsiooni relvajõududele kuuluv lennuk An-26 Vaindloo saare piirkonnas enam kui ühe meremiili sügavuselt Eesti õhuruumi, viibides Eesti õhuruumis alla minuti.
3. detsembril 2004 sisenes Vene Föderatsioonile kuuluv An-26 Vaindloo saare juures loata Eesti õhuruumi.
24. novembri 2004 pärastlõunal sisenes Vene Föderatsioonile kuuluv lennuk TU-154 Naissaare ja Osmussaare juures kahel korral ilma loata Eesti õhuruumi.