Hansabussi meelest tuleb kindlasti avalikustada, millise bussifirma juhiga oli tegemist: “Tallinna-Riia liin on bussijuhile üsna keeruline — liiklus on tihe, tähelepanu ei tohi hajuda hetkekski. Kindlasti tuleks avalikustada, millise bussifirma juhiga oli tegemist, et reisijad oskaksid reisijaid ohtu seadva firma busse edaspidi vältida. Joobes juhi rooli lubamine peaks olema ettevõtte sisekorraeeskirjadega välistatud. Hämmastav, et patustanud ettevõtet ei ole avalikustatud. Praegu kisub ühe firma hoolimatus reisijate turvalisuse suhtes kogu Eesti bussitranspordi mainet alla,” leiab Hansabussi juht Neeme Tammis.

Hansabussis on juhi joobes rooli istumine välistatud eelkontrolliga, enne sõitu minekut kontrollitakse juhi tervislikku seisundit. “Me usaldame oma bussijuhte, kuid igaks juhuks kontrollime enne sõitu minekut ka joovet. Inimene, kes istub rooli ning võtab vastutuse kümnete inimeste elude eest, peab olema kaine, terve ja väljapuhanud. Bussi teele saates peab bussifirma veenduma, et sõidu turvalisus on tagatud,” selgitab Tammis.

Tallinna-Riia liinil Business Line kaubamärgi all sõitev Hansabuss leiab, et Eesti bussifirmad peaksid toimunust järeldused tegema ning sisse viima rangemad sisekorraeeskirjad ning kontrollima nende täitmist.

“Ühendus kahe Baltikumi ärikeskuse vahel on rahvusvaheline liin ning reeglite rikkumine kahjustab otseselt Eesti rahvusvahelist mainet,” ütleb Tammis.

“Tegemist pole esimese korraga, kus liinibussi roolis istub ebakaines olekus juht. Seekord oli tegu rahvusvahelise sõiduga, mis tähendab, et selles valdkonnas opereerib vähemalt üks bussifirma, kellele Eesti riigi usaldusväärsus, reisijate turvalisus ning üldsuse usaldus bussitranspordi vastu ei tähenda midagi,“ ütleb Tammis.

Lääne-Eesti politseiprefektuuri presseisindaja kinnitusel oli eile kinni peetud bussi omanikuks Läti firma.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena