20. veebruaril 2018. aasta hommikul sõitis Keila lähistel Kulnas reisirongile ette veoauto, mille tagajärjel oli rong osaliselt rööbastelt maas. Rong saadeti taastamisele Stadleri Minski tehasesse.

Rongile tehtud keregeomeetria mõõtmiste ja muude ekspertiisitoimingute käigus selgus, et kerekonstruktsioon kahjustunud ei ole ja rongi saab taastada.

Elroni tehnikajuhi Mark Pakini sõnul oli see hea uudis, sest uue vaguni valmistamine tähendanuks oluliselt pikemat ooteaega.

"Taastamistööd olid mahukad, teostati nii rongi kere kui alusvankrite remonditöid. Kahjustatud vagunid olid rongi konstruktsioonini täiesti lahti võetud, välja vahetati terve juhtvaguni külgsein ning kannatada saanud automaatsiduri ja veermiku osad," tõi esile Elroni tehnikajuht Mark Pakin.

Veidi üle pooleteise aasta kestnud rongi taastamistööd on lõpule jõudnud ning peagi on rong taas liinil reisijaid teenindamas.

"Enne rongi liinile minekut, teeme veel lõplikud seadistused ja katsesõidud ning lähipäevil on see rong taas liinitööks valmis."

Rongi taastamistööd tehti rongide tootja Stadleri kaasaegses Minski tehases, mis teostab tellimusi nii Norra, Saksa kui Šveitsi rongiettevõtetele.

Alusvankrite kontroll ja remonditööd tehti Stadleri Ungari depoos.

Tööde kogumaksumus oli 2,34 miljonit eurot.