Nimelt on jaapanlaste jaoks jõulutoit kiirtoiduketi KFC roog ja seda juba üle 40 aasta. Jõuluhooajal sööb umbes 3,6 miljonit Jaapani peret KFC-s.

Sellesse Ameerika Ühendriikidest pärit kiirtoidukohta pannakse lauad kinni aegsasti ja loomulikult kaasnevad jõuludega ka järjekorrad, mida jaapanlased on nõus pikalt järjekorras veetma, et saada KFC jõulupakett kana, kõrvalroogade, koogi ja veiniga.

Kuidas see kõik nõnda kujunes?

Business Insider kirjutab, et kõige taga oli KFC esimese restorani juhataja Takeshi Okawara, hljem sai temast KFC Jaapani haru juht (1984–2002).

Vaid mõned kuud pärast seda, kui KFC esimene restoran 1970. aastal avati, tuli Okawaral idee müüa jõulude puhul «peotünn», mis oli inspireeritud Ameerika rikkalikust kalkuniõhtusöögist, kuid muidugi KFC puhul oli kalkuni asemel kana.

1974. läks see kontseptsioon juba üleriigiliselt edukalt käima ja nimeks sai see Kurisumasu ni wa Kentakkii ehk “Jõulud on Kentucky”.

Läbi selle sai Jaapanis täidetud ka tühimik, et kuidas tähistada jõule riigis, kus jõule ei ole ja seda nii, et see poleks usuga seotud.

Tänapäeval on KFC jõuluroas rohkem kui vaid praekana. Paljudes einetes on ka kook, mis on olnud tähtis osa Jaapani jõuludest juba enne, kui KFC riiki jõudis. Premium-tünnides on aga ka võimalik valida ribisid või täidetud ahjukana ja kõrvale saad sobitada isegi jõuluveini, mida KFCs müüakse.