Sellest nädalast käivitunud kahe jaehiiglase hinnasõda on alandanud odavaima liitrise kilepiima hinna 35 sendini. Viimati oli piim nii odav neli aastat tagasi, kui Prisma alandas liitri hinna kampaania korras 29 sendini.

Nii siis kui ka nüüd müüb Prismale ja Maximale odavaimat oma kaubamärgi piima Valio. Ettevõtte juht Maido Solovjov kinnitab, piima jakettide letihind on tugevalt alla piima omahinna, kuid nemad saavad oma raha ikka kätte, kuigi surve hinda alandada on tuntav.

"Toorpiima hind on tõusnud viimase poole aasta jooksul, ka meie hinnad kleintidele on tõusnud," kinnitab Solovjov.

Ta teeb kiire arvutuse: tööstused saavad toorpiima kätte ümmarguselt 30 sendiga liitrilt, millele lisandub käibemaks ehk farmerile makstakse koos maksudega 36 senti liitrilt.

"Ajalooliselt on kujunenud nii, et kilepiima hind on kliendi poodi sissetõmbamise toode. Selle hinda kõik mäletavad ja sellest see fenomen tekib. Piima hinda on tublisti vähemalt 20 aastat juba turundustööriistana kasutatud," ütleb Solovjov. "Jaeturul toimub ikkagi ettevalmistus Lidli tulekuks."

Sama kinnitab ka Farmi müügidirektor Allan Tohver.

"Kaupluseketid kardavad Lidlit," ütleb ta.

Loe pikemalt ERRist.