Neljapäevases Eesti Päevalehes oli pikk ja põhjalik reportaaž sellest, kuidas Helsingi näitab Tallinnale eeskuju, mismoodi on üks linn mõelnud oma taristu arendamisel jalgratturitele peale. Tallinnaga võrreldes on kõigest kahe tunni kaugusele jäävas linnas rattaga sõitmine lihtne, loogiline ja ohutu.

Jalgrataste kõrval on aga viimastel aastatel nii Helsingi kui Tallinna linnapildis üha enam hakanud võimust võtma teinegi kergliiklussõiduk, elektritõukeratas. Viimane on Eestis tõstatanud küsimuse nii sellest, kuidas nendega liiklemist reguleerida, mida peaks teadma nendega liikudes kuni selleni välja, kas alkoholijoobes tõukeratta kasutamine on ikkagi okei ja kui palju õnnetusi nendega juhtub.

Kui veel paar aastat tagasi oli Helsingi linnapildis valdavad sellised tõukerattad, mis suures osas meilgi praegu ringi vuravad – kerged, kuid samas ka sellised, millega võib lihtsasti õnnetusse sattuda –, siis nüüd on Helsingis käinud ajakirjanike kirjelduste järgi põhjanaabri juures võimust võtnud hoopis tugevama raamiga, massilt raskemad ja ohutumad tõukerattad. Näiteid neist saab näha ka juuresolevast galeriist.