Viimati tõsteti rongipiletite hindu 2019. aasta augustis. "Elron on seni püüdnud hoiduda rongipiletite hinnatõusust, kuid kuna nii diislikütus kui ka elektri hind on juba pikka aega stabiilselt kasvanud, siis mõjutab sisendhindade kallinemine ka rongiliiklust. Seetõttu oleme paratamatult sunnitud hindu tõstma," selgitas Elroni juhatuse esimees Lauri Betlem.

Riigi dotatsioon Elroni tegevuskuludeks on järgmisel aastal 30 miljonit eurot. Aastaga kasvab see 2,6 miljonit eurot, mis aga ei kata Elroni hinnangul täielikult sisendite kallinemist.

Elroni juhatuse esimees sõnas, et pileti hind linna lähiliikluses suureneb 1040 senti ning pikematel liinidel keskmiselt ühe euro võrra. "Jätkame 2019. aastast ekspressrongides kehtinud nõudluspõhist hinnastamist ehk soodsamad piletihinnad on vähem sõidetavatel väljumisaegadel," selgitas Betlem.

Seega on rongist ostes näiteks Tallinna-Rapla või Tallinna-Aegviigu ehk nelja tsooni pileti maksimaalseks uueks hinnaks praeguse 3,4 euro asemel 3,7 eurot ning Tallinna-Tartu ekspressliinil senise 12,5 euro asemel 13,6 eurot. Kehtima jäävad ka piletisoodustused ehk näiteks veebist ette ostetud pilet on kuni 15% soodsam ning rongi piletimasinast ostes 10% soodsam kui pileti ostmine rongist klienditeenindajalt.

2022. aasta esimeses kvartalis on Elronil plaanis hoida üleriiklikult rongide sõiduplaanide senist mahtu ning alates teisest kvartalist liiklussagedust mõnevõrra tõsta. "Kui 2021. aastal on Elroniga tehtud 6 miljonit sõitu, siis loodame, et järgmisel aastal reisijate arv taas kasvab ning 2022. aasta lõpuks saavutame 7 miljoni reisi taseme," avaldas Betlem lootust ja nentis, et koroonaeelse mahu saavutamiseni läheb prognooside kohaselt rohkem aega. Ta kinnitas, et Elron jätkab ühenduskiiruste parandamisega nii Tallinna-Tartu, Tallinna-Narva kui ka Tallinna-Viljandi suunal.