„Peamiselt on tegu teelt väljasõitudega või tagant otsasõitudega, mil pidurdusmaa on jäänud libeduse tõttu liiga lühikeseks. Päris mitmel juhul on auto kaldunud vastu hoonet või väravat, mis tähendab et ka hoovis ja väikese kiirusega tuleb libedaga olla tähelepanelik,“ ütles PZU Kindlustuse sõidukikahjude grupi juht Teet Järv.

Järve sõnul vajati nädalavahetusel ja täna hommikul tavapärasest üle kahe korra rohkem autoabi. „Lisaks lumme kinnijäämistele läks mitmel korral vaja käivitusabi, mille nõudlus pakasega alati kasvab,“ märkis Järv.

Järv tuletas meelde, et igasugustes tingimustes sõitmisel tuleb valida ilmastiku- ja teeoludele vastav sõidukiirus ning hoida piisavat pikivahet. „Lisaks talverehvidele peab olema auto ka muus osas talvesõiduks valmis: autos peab olema korralik lumekaabits ja –hari, ees ja taga hästipühkivad kojamehed ning paagis talvine klaasipesuvedelik. Omamoodi ohtu kujutavad endast „iseliikuvad lumehanged“, kus juhi vaateväli on piiratud või mõnes suunas lausa puudub. Lumine auto tuleb enne sõitu puhastada, eriti hoolikalt esi- ja tagaklaas, küljeaknad ja peeglid,“ lisas Järv.