E-kaubanduses jääb ellu see, kes suudab kliendile nutikamalt läheneda
Online kaubandus, sealhulgas internetikaubamajad, on muutunud ostlejate hulgas ülipopulaarseks nii oma laia tootevaliku kui ka mugava ja kiire teenuse tõttu. Seda enam on kujunenud kriitiliseks oskus tihedas konkurentsis silma paista.
Viimastel aastatel on digiostlemise suurenemist mõjutanud ka pandeemia ning sellest tulenevad liikumispiirangud, mis takistasid füüsiliste poodide külastamist, ning see on omakorda pannud e-kaupmehed klientide nimel kõvasti konkureerima. Üheks edukaks näiteks, kes on nutika lähenemise tõttu e-kaubanduse valdkonda oma jälje jätnud, on meie naaberriigis Lätis asutatud internetikaubamaja Joom.
Rahvusvaheliselt tegutsev Joom müüb erinevaid tooteid alates riietest elektroonikani ning lemmikloomatarvetest aiakaupadeni. Ettevõte asutati Riias 2016. aastal ning vaatamata oma 25 miljonile igakuisele aktiivsele kasutajale jätkab see müügiplatvorm endiselt kasvamist.
20 miljoni aktiivse ostjaga veebikaubamaja pakub oma klientidele mitmesuguseid lisaväärtusi, sealhulgas tasuta tarneid, personaliseeritud allahindlusi ja mugavat mobiilipõhist kliendikogemust. Olgugi, et nimetatud e-poel on mitmeid konkurentsieeliseid, töötab Joomi meeskond igapäevaselt selle nimel, et viia kokku veelgi rohkem ostjaid kvaliteetsete toodetega ning suurendada oma kliendibaasi. Kõige hiljutisem samm selle eesmärgi elluviimiseks oli koostöö alustamine reklaamide vahendamiseks Huawei Adsiga, mis aitas internetikaubamajal investeeritud reklaamiraha lausa viiekordselt tagasi teenida.
Musta reede kampaania mitmekordistas müüki
Et suurendada veebipoe kasutajate arvu ja tõsta olemasolevate klientide konversioone, otsustas Joom oma musta reede pakkumisi kuvada Huawei reklaamide vahendusel ligi 730 miljonile Huawei seadme aktiivsele kasutajale üle maailma, mis osutus kokkuvõttes väga edukaks kampaaniaks. „Siinkohal oli Huawei meeskonnal väga kliendikeskne lähenemine, sest meile pakuti suurepärast tuge alates kampaaniastrateegiate koostamisest kuni loominguliste tegevusteni välja,“ ütles Joom veebikaubamaja turunduskommunikatsiooni juht Kamilla Dvorakovskaya.
Koos Huawei reklaamimeeskonna abiga loodi internetikaubamajale reklaamistrateegia, mis keskendus nii Joomi rakenduse uute allalaadimiste suurendamisele kui ka juba olemasolevate klientide veebipoe kasutuse edendamisele. Reaalajas tulemuste analüüsimine võimaldas reklaamipaigutusi jooksvalt täiustada ning kuigi Huawei tiim aitas Joomi pakkumiste kohandamisel, sai Joom soovi korral oma displeireklaame ka ise hallata. Lisaks aitas Joomi nähtavust tõsta ka Huawei rakenduse pood AppGallery ja muud täiendavad Huawei mobiiliteenuste pakutavad bännerid.
Ülemaailmne nähtavus tagas Joomile head kampaaniatulemused. Näiteks aitas rahvusvaheline pakkumine avada uusi turge, köites eelkõige Hispaania ostjate tähelepanu. Samas aitas see oluliselt tõsta konversioone võrreldes varasema aasta kampaaniaga: toodete ostukorvi lisamise konversioonide arv oli 37 korda suurem, ostukonversioonide arv 3,9 korda ja reklaamikulude tasuvus 4,8 korda kõrgem. „Huawei toel läbi viidud reklaamkampaania tõi suurepärased tulemused - ootame põnevusega meie järgmisi koostöid,“ ütles Dvorakovskaja.
Huawei: oma klientidele pühendudes kasvame ka ise
Joomi kogemus Huaweiga koostööd tehes pole aga sugugi ebatavaline - reklaamivahendaja on võtnud sihiks igale oma kliendile täielikult pühenduda ning tugev ja püsiv koostöösuhe luua. Ikka selleks, et saavutada kliendi lõppeesmärk - olgu see allalaadimiste kasv, uutele turgudele sisenemine või kliendibaasi suurendamine.
„Kvaliteetsed teenused ja rakendused, nagu Joom, toetavad ka meie enda kanaleid ning on põhjuseks, miks kasutajad ikka ja jälle tagasi tulevad. Seetõttu teemegi tihedat koostööd erinevate rakenduste pakkujatega, võimendades nende sõnumeid ning tõstes esile nende pakutavaid teenuseid, funktsioone, eeliseid või hoopis meelelahutusaspekti. Mida rohkem saame aidata oma partneritel meie platvormil edu saavutada, seda parem on see nende klientidele ja lõpuks ka Huaweile,“ ütles Jaime Gonzalo, Huawei Euroopa tarbija mobiiliteenuste valdkonna asepresident.
Dvorakovskaja lisas, et selline partnerlus Huaweiga on olnud oodatust midagi palju enamat. „Ettevõte on justkui meisse ja meie edusse investeerinud ning see on andnud ka reaalseid tulemusi,“ lisas Dvorakovskaja, tuues näiteks kasvanud allalaadimiste hulga.