„Reede varahommikul lõpetati parema parda vigastuse juurest laevakere plaadistuse kattumisproovide võtmine ning jätkati kahe vasaku parda plaadistuse väljalõike ülestõstmisega, mis lõigati 1994. aastal tuukrite poolt välja vraki sisemuse uurimiseks,“ ütles projekti juhtivekspert Tauri Roospuu.

Nüüd õnnestus meeskonnal lõigata allveerobotiga teraseproov parema parda vigastusest. „See töö ei sisaldunud meretööde riigihankes, kuna selle teostatavus ei olnud teada,“ märkis Roospuu. Kuid heas koostöös meretööde projektimeeskonnaga leiti võimalus proov võtta. „See on kindlasti väga oluline tõend uute vigastuste tekkepõhjuse kindlaksmääramisel,“ ütles juhtivekspert.

Viking Reachi meeskonnal on veel plaanis teha autoteki videouuring ja tõsta vööriramp üles. Seni on Roospuu sõnul kõik tööd kulgenud kavakohaselt. „Oleme täitnud rohkemgi, kui esialgne plaan ette nägi.“

Tagasituleku täpset aega ei osata veel öelda, sest rohkem aega nõudvad tööd on alles ees.

Meretöid teevad ohutusjuurdluse keskus (OJK) ja Rootsi õnnetusjuhtumite uurimise amet (SHK) koostöös Soome ametiasutustega. Meretööde lepinguline partner on Norra ettevõte Reach Subsea AS, uuringud tehakse Norra lipu all sõitva uurimislaevaga Viking Reach. Meretööd koos sihtkohtadesse sõitudega kestavad ohutusjuurdluse keskuse sõnutsi olenevalt ilmast 7–8 päeva. Veealused uuringud tehakse allveerobotitega, tuukrid parvlaeva Estonia vraki juurde ei sukeldu.