ONLINE-INTERVJUU | Automaksu lisaerisustest võib ilmselt suu puhtaks pühkida. Ent seda riik nuputab, kuidas lahendada romukriis
(264)Rahandusministeeriumi uks on diskussiooniks avatud, kuid üldised jooned on mootorsõidukimaksu puhul siiski juba paigas. Näiteks see, et sõida sa vaid kord aastas või iga päev, maksu suurust see ei mõjuta. Regionaalsete erisuste sissetoomist peetakse aga keeruliseks.
Rahandusministeeriumi töötajad vastasid Delfi lugejate esitatud küsimustele, mis puudutavad palju räägitud automaksu. Näiteks on paljudel inimestel hingel nn romukriis - nende nimel on sõiduk, mida enam ei eksisteeri või on teadmata kadunud. Maksta olematu auto eest? Selle probleemiga lubab riik tegeleda.
Kuidas maksustatakse sõidujagamisteenust pakkuvate firmade autosid, eeskätt Bolt?
Samamoodi nagu kõiki teisi autosid. Kui auto on Eestis arvele võetud, siis tuleb ettevõttel tasuda selle eest aastamaks. Kui ettevõte soetab siin/toob sisse auto, mis pole siin veel registreeritud, tuleb enne registritoimingut tasuda ka registreerimismaks. Samuti tuleb nendelt sõidukitelt tasuda aastamaks.
Miks ei maksustata busse ja traktoreid?
Busside mittemaksustamise kaudu toetame transpordisektori jätkusuutlikkust. Traktorid on oluline tootmissisend ja konkurentsivõime tagamise eesmärgil neid ei planeerita maksustada.