Vastavalt meresõiduohutuse seadusele (§ 69’ lõige 4) on ohtlik juhtum sündmus või sündmuste jada, mis ei ole laevaõnnetus ja mis on aset leidnud seoses laeva kasutamisega ning mis ohustab, või juhul, kui ei rakendata meetmeid, võib kahjustada laeva, selle pardal asuvaid inimesi või teisi inimesi või keskkonda.

Tulenevalt laeva tüübist ja lastist (reisijad ja veeremlast) ning 9. novembril valitsenud ilmaoludest oleks parvlaeva Amalie ohtlik juhtum võinud kujuneda vajalike meetmete rakendamata jätmisel raskete tagajärgedega laevaõnnetuseks, mistõttu otsustati tulevikus sarnaste juhtumite võimalikuks vältimiseks alustada ohutusjuurdlust.

Ohutusjuurdluse keskus moodustas juhtumi ohutusjuurdluse läbiviimiseks ohutusjuurdluskomisjoni.

9. novembril teatati häirekeskusele, et Ruhnust Kihnu teel olnud parvlaev Amalie on vajunud kreeni ja laeval viibivad inimesed võivad olla ohus.

Amalie oli enne sõitnud Pärnust Ruhnu, seejärel hakanud MarineTrafficu kaardi järgi esialgu sama teed pidi tagasi sõitma. PPA teatel suundus Amalie Ruhnust Kihnu.

Laeval oli esiti 16 inimest. Neist evakueeriti kümme. Pardale jäi kuus inimest – neli reisijat ja kaks meeskonnaliiget. Ühel reisijal, Ruhnu ettevõtjal Andres Keskpaigal oli ühes ka koer.