Esmareis väljus Berliini pearaudteejaamast koos Pariisi ja Berliini ministritega. Ühendust opereerivad Prantsusmaa ja Saksamaa riiklikud rongioperaatorid SNCF ja Deutsche Bahn

Esialgu sõidab rong kolm korda nädalas, alates 2024. aasta oktoobrist hakkab sõitma üks rong päevas.

Teenus suleti 9 aastat tagasi, sest öörongid kaotasid odavlennufirmade ja kiirrongide konkurentsis. Tänaseks on situatsioon uuesti muutunud, sest reisijad otsivad lennureisidele alternatiivi.

Prantsusmaa valitsus on investeerinud umbes 100 miljonit eurot, et võrgustik taaselustada ja uued vagunid hoolduseks ette valmistada.

Öörongide ülevalpidamine on endiselt operaatorite jaoks ebausaldusväärselt tulus äri. Ilma rahalise toetuseta on rongifirmadel raske pakkuda magamisvaguni nari eest konkurentsivõimelisi hindu. Prantsusmaal hoitakse paljusid liine käimas toetuste abil, Berliin kulutab ühendusse aastas vähemalt 10 miljonit eurot.

Sellest olenemata pole väljakutsed takistanud eraettevõtetel turule sisenemast, aasta alguses käivitas Hollandi ettevõte European Sleeper liini Berliinist Brüsselisse.

2023. aastal sõitis öörongiga sihtkohta umbes 215 000 reisijat, mis on 15 protsenti rohkem kui eelmisel aastal.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena