Sotsiaalkindlustusamet võttis personaalselt ühendust inimestega, keda juhtunu puudutab ning teeb enda sõnul kõik selleks, et raha üle kanda. Amet vabandab tekkinud olukorra pärast.

Sotsiaalkindlustusameti hüvitiste osakonna juhataja kohusetäitja Kristina Pähkli sõnul ei ole veel selge, mis on tehnilise probleemi põhjus, kuid ameti ja Tervise ja Heaolu Infosüsteemide Keskusega töötajad (TEHIK) annavad endast kõik, et raha jõuaks inimesteni esimesel võimalusel. „Pensione ja hüvitisi maksame välja IT-süsteemidega, mis on loodud ligi veerandsada aastat tagasi. Paraku tekib vananenud süsteemide haldamisel ettenägematuid probleeme. Püüame need võimalikult kiirelt lahendada, et toetused jõuaksid saajateni, kelle jaoks on tegemist olulise sissetulekuallikaga,“ rääkis Pähkel.

Seekordne probleem puudutab inimesi, kes on vahetanud toetuse või hüvitise saamise kontot. Tehnilise tõrke tõttu kandis süsteem raha kliendi poolt varasemalt märgitud arveldusarvele, mis aga ei vasta tema hilisemale soovile.

Kuigi seadus ei sätesta, mis kuupäeval peab raha inimesteni jõudma, on tavaks saanud, et peretoetused ja vanemahüvitised jõuavad inimesteni 8. kuupäeval. Valdav osa neist, keda antud olukord puudutab, saavad raha kätte hiljemalt 10. jaanuaril.

Kui toetused ja hüvitised pole õigel ajal laekunud, võtke ühendust sotsiaalkindlustusametiga telefonil 612 1360 või iseteeninduskeskkonnas.

Sotsiaalkindlustusamet maksab iga kuu peretoetusi ligi 160 000 ja vanemahüvitist pea 20 000 inimesele.