Haapsalu poolt Tallinna suunas sõitjatele avaneb vaade ristmikule pärast tõusu. Uut elektroonilist märki dubleerib igaks juhuks ka tavaline plekist liiklusmärk.
FOTO: Ilmar Saabas| Delfi Meedia
Tipptehnoloogiline süsteem palub peateel liikujal ristmiku eel kiiruse maha võtta, kui kõrvalteelt läheneb auto, kuid juhid eiravad seda üksmeelselt.
Ülemöödunud aastal paigaldati Ääsmäe–Haapsalu–Rohuküla maanteel Laitse ristmikule uus ja üpris kallis adaptiivse kiiruspiirangu süsteem. Teekatte sees on sõidukeid tuvastavad induktiivandurid ja jalakäijate-jalgratturite tuvastamiseks termokaamera, mis annavad infot süsteemi ajule märkide juhtimiseks.
Süsteem tuvastab kõrvalteelt saabuva või peateel vasakpöördele asuva auto ja kehtestab muutuvteabega liiklusmärgil madalama piirkiiruse. Madalam piirkiirus kehtestatakse ka siis, kui andurid registreerivad, et teed hakkab ületama jalakäija või rattur. Automaatsüsteem lõpetab piirangu, kui piirangu kehtestamise käivitanud auto on ületanud ka järgmise anduri või möödub etteantud aeg viimasest tuvastusest. Enam kui 150 000 eurot maksva süsteemi rajamise eesmärk on piirata autode kiirust vaid siis, kui seda on ohutuseks vaja.
See artikkel on avatud vaid tellijatele. NB! Kui oled tellija, siis palun värskenda veebilehte või pöördu klienditeenindusse.