Hinnangute järgi kasutab TikToki umbes 170 miljonit ameeriklast ehk umbes pool riigi elanikest. Riigis leidub ka miljonite fännidega sisuloojaid, kes on tuntuks saanud ainult tänu TikTokile. Seejuures tunnistas mullu 14% USA elanikest, et tarbib uudiseid ainult TikToki videomaterjali kaudu – kuni 29-aastaste täiskasvanute puhul oli see arv koguni kolmandik. Näiteks üks rakenduses esile kerkinud uudisteankrutest ja arvamusliidritest on animeeritud kala, kelle kanalis Fish News ilmuvatel 20–90-sekundilistel uudistel on 1,2 miljonit alalist vaatajat.


Muu hulgas oleks nii tulusa platvormi õiglase hinnaga müümine keerukas isegi siis, kui omanik seda tahaks. Hinnasilt võib mõne hinnangu järgi ulatuda üle 100 miljardi dollari ning ka kaks korda väiksema summa puhul poleks palju ostjaid, kellel nii palju vaba raha oleks. Facebooki omanik Meta võiks seda endale lubada, ent USA konkurentsiamet peaks seda ilmselt monopoliseaduse rikkumiseks. Sama lugu on Google’i omanikuga Alphabet. Võimalike kandidaatide seas võiksid olla ka näiteks Amazon, Microsoft, Netflix ja Apple, aga pole selge, mil määral neil selleks huvi oleks ja kuidas USA järelevalveorganid sellesse suhtuksid.

Jaga
Kommentaarid