Märjamaal tuvastati kolm koolibussi, mis poleks tohtinud lapsi vedada
(22)Politsei ja transpordiamet viisid täna läbi reidi, kus kontrollisid Märjama koolibusse.
Kesk-Eesti politseijaoskonna patrulltalituse grupijuht Janno Tobi ütles Delfile, et kontrolli tulemused näitasid, et puudusi oli nii busside tehnilise seisukorra kui ka dokumentatsiooniga.
„Kokku tuvastasime kontrolli käigus kolm bussi, millega ei oleks tohtinud reisijaid vedada. Ühel bussil tuvastasime rikke pidurisüsteemis ja põranda küljest lahti tulnud reisija istme. Ka tulekustuti oli seal kinnitatud nõnda, et tulekahju korral ei oleks seda kiirelt kätte saanud. Teisel bussil oli esiklaasis mõra. Need kaks bussi suunasime erakorralisele ülevaatusele ja nendega kuni puuduste kõrvaldamiseni ning ülevaatuse läbimiseni reisijaid vedada ei tohi. Kolmandal bussil oli taas tulekustuti kinnitatud selliselt, et seda ei oleks tulekahju tekkimisel kasutada saanud. Kuna juht likvideeris puuduse kohapeal, siis sai tema siiski edasi sõita,“ rääkis ta.
Tobi sõnul tehakse kindlasti taolisi kontrolle veel, sest politsei tahab olla veendunud, et lapsed jõuavad ohutult ja tervena kooli ning koju.
Tõsisemad rikkumised puudutasid tulekustuteid
Transpordiameti veonduse järelevalve osakonna juhataja Karl Tiitson tõde samuti, et puudusi tuvastati nii korralduslikult poolelt kui ka sõidukite tehnonõuete osas.
Tehnonõuete kõige tõsisemad rikkumised olid seotud valesti kinnitatud tulekustutitega (kaks korda), viga pidurisüsteemis, sõidumeeriku mittekasutamine ja üks iste oli konstruktsiooni küljest lahti.
„Kõik need rikkumised on lubamatud, kuid eriti kurb oli näha kaablivitsadega kinnitatud tulekustuteid, eriti arvestades, et 2019. aastal toimus Raplamaal õnnetus, kus õpilasi vedanud buss põles maha,“ ütles Tiitson. „Ka seal oli tulekustuti kaablivitsaga kinnitatud, mistõttu ei saanud koheselt tuld kustutada. Üldjuhul tõstavad lähiajaloos juhtunud õnnetused teadlikkust, kuid hetkel see paika ei pidanud.“
Transpordiamet tuvastas ka sõidu korraldajate tegevuses mitmeid puudujääke, millest olulisim oli korrektsete sõiduplaanide puudumine. Korrektne dokumentatsioon tagab vedajale õiguse vedu teostada, lihtsustab kontrolli ning tagab, et ei tehta valesid otsuseid.
„Transpordiamet paneb südamele nii teenuse pakkujatele kui tellijatele, et enne vedu peab kontrollima, et kõik tingimused veo alustamiseks ja liikluses osalemiseks on täidetud. Liiklusohutus on meie kõigi teha ning isegi pisematele probleemidele tähelepanu pööramine võib aidata õnnetusi ära hoida",“ kirjutas transpordiamet pressiteates.