Coopi kaubamärgi tooted koguvad üha populaarsust
Prisma toidukaupluste lettidele ilmub üha enam Coopi omabrändi tooteid. Tegemist on Skandinaavia riikides armastatud kaubamärgiga, mis kogub aina rohkem populaarsust. Nüüdseks on Prisma lettidel juba üle 250 erineva Coopi toote.
Prisma kliendid on juba paar aastat kohanud lettidel Coopi kaubamärgi tooteid, kusjuures nii mõnestki on saanud klientide igapäevased lemmikud. Nüüd astub jaekett sammu edasi. Kui praegu on müügil üle 250 Coopi toote, siis aasta lõpuks on seatud eesmärk tuua kauplustesse ligi 900 põhjamaise kvaliteedi ja hea hinnaga omabrändi toodet.
„Eesmärk on asendada varasem omabränd Rainbow järk-järgult Coopiga, mille tooted jõuavad meieni läbi Skandinaavia ühistuid ühendava hankeorganisatsiooni Coop Trading. See tähendab, et meie Coopi tooteid saab Eestis osta vaid Prisma lettidelt,“ ütles Prisma sortimendi- ja hankedirektor Kaimo Niitaru.
Millised on populaarseimad Coopi tooted?
Banaanide kvaliteediliidrile Chiquitale on saabunud tõsine konkurent, sest vaieldamatult on populaarseim Coopi kaubamärgi toode banaan, mis on Odavdamise kampaanias eriti hea hinnaga – 89 senti kilo. Eesti turult nii soodsa hinna ja heade maitseomadustega banaani mujalt ei leia. 2024. aasta veebruarist aprillini ehk kolme kuu jooksul müüdi seda pea 200 tonni. Lisaks on hitt-toodete hulgas ka mozzarella-riivjuust, täistera- ja nisutortiljad, paprika-mix ja erinevate maitsetega küpsised. Suurt menu ennustame ka hiljuti sortimenti lisandunud laste mahlajookidele, mida leiab nii apelsini-, tutti-frutti-, vaarika-maasika- kui ka metsamarjamaitselisena.
Muide, kas teadsid, et Coopi toodete hulgast leiab ka näiteks koerte ja kasside kuivtoitu, hügieenitarbeid ning valmistoitu?
Kust Prismas müüdavad Coopi tooted täpselt pärit on?
Coopi omabränditooteid tellib Prisma läbi Taanis asuva ühishankefirma, tehes seda koos Coopi Taani, Norra ja Rootsi ühistutega ning Prisma emaettevõttega SOK. Coop Trading on täpsemalt suur hankefirma, mis toob Skandinaavia ja Eesti turule kokku üle 5000 erineva toote, teenindades ligi 13 miljonit klienti.
Coopi toodete valikule kehtivad ranged nõuded.
„Selliste ühishangete tegemine annab meile võimaluse tellida tooteid suuremas mahus ja kuna jaekaubandus on mahuäri, siis pannes Taani, Norra, Rootsi ja Soome ühistutega seljad kokku, saame hindade osas paremaid läbirääkimisi teha. Kokkuvõttes jõuab nii kliendini kvaliteetne toode võimalikult hea hinnaga,“ rääkis Niitaru.
Coopi toodete valikule kehtivad ranged nõuded, mis käivad muu hulgas toodete päritolumaa kohta. „Põhjamaad on oma toidukaupade osas tuntud teatava protektsionismi poolest ning päritolumaa näitab kvaliteeti. Kusjuures Prisma Coopi toodete taga võivad olla ka Eesti hankijad ja tootjad. Pakume kord aastas Eesti tootjatele võimalust osaleda Coop Tradingu ostudes ja võita sellega suuremat müügimahtu,“ ütles ta.
Keerulisel majandusperioodil tõuseb omabränditoodete populaarsus
Põhjamaades juba pikalt müügil olnud brändi Coop on sealsed tarbijad hästi vastu võtnud ning selle populaarsus on järjest kasvanud. Üheks põhjuseks on keeruline majandusolukord. „Näeme ka Eesti tarbijate käitumise pealt, et nõudlus soodsamate toodete järele on suurenenud. Eks alati ole neid, kes eelistavad kindlat brändi, aga praegu on hea aeg proovida midagi uut ja hoida samal ajal raha kokku,“ ütles Niitaru.
„Samuti ei pea meie kliendid muretsema, sest kõigile Rainbow’ lemmiktoodetele leiab valiku meie Coopi toodete hulgast. Näiteks jõuavad armastatud Rainbow’ saiakeste, maiustuste ja köögiviljadele asemel lettidele samaväärsed, kui mitte veelgi paremad soodsa hinnaga Coopi tooted,“ lisas ta.