„Meile on see suur väljakutse, sest erinevatel kiiruskatsetel ja poodiumialal on ära vaja toita ca’ 5000 inimest. Ning üldiselt läheb kõikidel ju kõht tühjaks samal ajal. Teine väljakutse on hoida nii paljude inimeste toitmise puhul toitude kvaliteet kestvalt kõrgel, seda läbi kogu päeva. Üldiselt on nii, et kui toit on maitsev, siis inimesed andestavad ka pisut pikema ooteaja üsna kiiresti. Vastupidi kindlasti ei juhtu,“ selgitab Ostrat, kuid lisab, et võib oma meeskonda aastatega saadud kogemuste põhjal nimetada rallitoitlustuse proffideks.

Ristsed, millest on õpitud saadi kätte juba koostöö esimesel aastal, kui korraga olid tööga ametis kõik meeskonna liikmed. „Ma ise vihtusin taldrikuid täita nii, et selg oli läbimärg ja see oli ka viimane kord, kui võis näha näost valget Ostrati,“ naerab kokk.

Rikkalik valik keha kinnitamiseks

VIP aladel pakutakse külalistele toiduelamust vastavalt katse läbimise kellaajale ehk kui katse sõidetakse hommikul, pakume hommikusööki ja kui lõunal või õhtusel ajal siis vastavalt lõuna- või õhtusööki. Hilisema hommikuse aja või varajasel pärastlõunal on valikus kergemad, kuid toitvad vahepalad, kindlasti ei puudu menüüdest magustoidud. Kõikide päevade menüü koostamisel oleme mõelnud ka laste ning taimetoitlaste peale, kellele on võimalus nautida neile sobivat valikut.

„Oleme kohustused selliselt jaganud, et Gustav Catering tegeleb toitlustamisega poodiumialal ja kiiruskatsetel pakume Maitseelamuste toodetavaid toite. Tegime oma valiku ligi 70 erineva „Maitseelamused - küpseta, naudi, ela!“ brändi toidu vahelt, sest need maitsed on katsetatud, inimestele meeldiva ja me oskame neid alati tippkvaliteedis valmistada,“ mainib Ostrat. Nii pakutakse rallikülalistele kehakinnituseks erinevaid pastaroogasid, võileibu, tervislikke hommikusööke, salateid ja ka cream brule’d.

Ostrat lisab, et katavad nii öelda „kogu laua“, kuid toit on välja pandud täiesti teises võtmes: kuna toit on saanud alguse restoranis, vahepeal transporditud, siis lõpuks peab toit kliendini jõudma välimuses, mis oleks ikkagi restorani vääriline. Kui varasemalt pandi portsjonid valmis, siis nüüd tehakse seda jooksvalt ja kliendi soovide järgi.

„VIP-id peavad saama väärikalt süüa, nii lisame kohapeal toitudele värskeid ürte, maitsestame ja serveerime ka rikkaliku leivavaliku. Aga tuleb tunnistada, et eestlastele meeldivad Aasia maitsed, näiteks magus-hapu kana. Samuti süüakse heal meelel nii Carbonara kui Bolognese pastasid. Ralli on ka pealtvaatajatele nagu sport, pidevalt on vaja joosta kiiruskatselt kiiruskatsele ja nii on vaja ka korralikult kõhtu täita,“ selgitab kokk. Siiski on üks uuendus ka toiduvalikus: rajale minekuks saab VIP-alalt võtta kaasa Lõuna-Eesti juustu ja lihavalikut sisaldava snäkitopsi.

Plastikuvabalt serveeritud

Samuti pöörab Ostrat suurt tähelepanu ka Rally Estonia toidu väljastamisele, kuidas on toit pakendatud ja serveeritud nii, et oleks mugav püstijalu süüa, kuid annaks siiski mõnusa ja toitva kõhutäie. Sellise ürituse toitlustamise puhul on väljakutse igasugune toidu transportimine VIP aladesse ning säilitamine pika päeva jooksul. Ralli turvalisuse tagamiseks suletakse kiiruskatse tee 2,5h enne esimese auto starti katsele ning selleks hetkeks peavad kõik osapooled ja toidud/joogid olema alal kohal ning valmisolek tühja kõhuga rallifänne vastu võtma.

„Me ei kasuta toidu pakkumisel sellel aastal plastikut: enda toidud pakendame transpordiks marmiitidesse ja siis serveerime road Ringo taaskasutatavatesse nõudesse. Suurim väljakutse on ikkagi kogu logistika paika saamine, et toit jõuaks sööjani oma parimad küpsuses. Nii lähevad toidud meie majast välja peaaegu toorena, küpsevad teel Otepääle ja kui inimesed neid nautima hakkavad, on küpsus perfektne,“ selgitab Ostrat, kellel on aastakümneid kogemust suurte masside toitlustamisel.

Rally Estonia on Eesti ühe tuntuma koka jaoks tollel nädalal ka ainukene töö, mis tähendab, et nii tema kui kogu meeskonna fookus on vaid rallikülalistele suurepärase kogemuse pakkumisel.

Tutvu Rally Estonia VIP-piletitega PILETITASKU lehelt!

Joel Ostrati suur õhtusöök

Jaga
Kommentaarid