Kuumade ilmade ajal on Rimi kauplustes märgata jäätisemüügi olulist kasvu, kaubaks lähevad nii kohalike kui välismaiste tootjate jäätised.

„Iga aasta kevad-suvel aprillist septembrini süüakse pea poole rohkem jäätist kui sügisel-talvel. Kuum ilm võib jäätise müüki kasvatada lausa neljandiku võrra. Erinevate piirkondade kauplustele avaldab kuumalaine loomulikult erinevat mõju, näiteks üks korralik 30-kraadine rannapäev võib Pirita kaupluses jäätise päevamüüki tõsta rohkem kui 4 korda,“ selgitas Rimi ostujuht Marilin Jürisson.

Tarbijad eelistavad ka jäätiste puhul soodsamaid tooteid ja ligikaudu 40% Rimis müüdud jäätistest on soodushinnaga tooted. Odavama eelistamist näitab ka see, et tänavused uudistooted, omamärgi jäätised Rimi Smart on väga populaarsed: selle kaubamärgi topsijäätis maksab 40 senti. Keeruka majanduskeskkonna kiuste müüs Rimi mullu juunis 100 000 jäätist rohkem kui aasta varem. Tänavu juunis müüdi aga 200 000 jäätist enam kui kaks aastat tagasi. „Tundub, et kehvematel aegadel hoitakse suurematelt ostudelt küll raha kokku, kuid jäätis on selline mõnus väike asi, mida endale ikka lubatakse,“ lisas Jürisson.

Rimi andmetel on kõige populaarsem päev jäätise ostmiseks reede, mida kinnitavad ka aasta lõikes tehtud ostuanalüüsid. „Eks see tuleneb sellest, et kõige rohkem ja kõige suuremad ostud kauplustest tehaksegi reedeti,“ lisas Jürisson. Kui mõni aasta tagasi eelistasid inimesed perepakendeid, siis nüüd ostetakse pigem üksikpakendis pulga-, topsi- ja koonusjäätisi. „Kõige olulisem on jäätise puhul inimese maitse-eelistus, kuigi soodushind mängib samuti kasvavat rolli. Ligikaudu 40% jäätistest ostetakse soodushinnaga, kuid läbi aastate on kõige rohkem ostetud Vanilla Ninjat ja Väikest Tomi,“ ütles Jürisson.

Taimsete jäätiste müük ei ole viimastel aastatel eriti muutunud, moodustades umbes 2% kõigist müüdud jäätistest. Kõige populaarsemad on Magnum ja Super Viva. Ka selles tootegrupis eelistatakse just üksikpakendeid, pulga- ja topsijäätisi.