EAOL juhatuse esimees Priit Tammeraidi sõnul on mootorsõidukimaksu seadus otseses vastuolus põhiseaduse § 32, mille kohaselt on igaühe omand puutumatu ja võrdselt kaitstud. „Tuhandetesse eurodesse ulatuv registreerimistasu ei ole juriidiliselt võetuna osa auto hinnast, kuid küll on inimese jaoks tegemist sõiduki lõppmaksumusega,“ ütles Tammeraid, kelle sõnul tekitab registreerimistasu inimesele otsest varalist kahju näiteks kindlustusjuhtumi puhul.

„Näiteks juhul, kui sõiduki müügihind on 20 000 eurot ja registreerimistasu 1000 eurot, on sõiduki soetamismaksumus inimese jaoks kokku 21 000 eurot. Kuna registreerimistasu on aga riiklikult lisanduv maks, ei võta kindlustusseltsid seda märkimisväärset osa kogumaksumusest kindlustuskaitse alla,“ ütles Tammeraid.

„Kui seesama näitena toodud ja inimese jaoks 21 000 eurot maksnud sõiduk peaks sattuma juba näiteks järgmisel päeval kellegi teise põhjustatud liiklusõnnetusse, ei võta ei liikluskindlustus ega kindlustusseltsi kaskokindlustus hüvitise kalkuleerimisel arvesse sõiduki kogumaksumust, sest makstud registreerimistasu on võrreldav tagastamatu riigilõivuga,“ selgitas Tammeraid.

„Teatud juhtudel võime rääkida tuhandete eurode suurusest registreerimismaksust, millest inimene sõiduki varguse või liiklusõnnetuse korral ilma jääb,“ lisas liidu esimees. Sellistes tingimustes ei ole tema sõnul autoomaniku vara võrdselt kaitstud, mis on seetõttu otseses vastuolus põhiseaduses sätestatuga.

Eesti Autoomanike Liit on mootorsõidukiomanikke ühendav mittetulundusühing, mis eelmisel aastal kogus automaksu vastu ligi 80 tuhat allkirja.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena