„Menetluse käigus selgitatakse, milliseid tegevusi tehti, et patsientide ooteaeg jääks lubatud ooteaja piiresse. Meie kõigi ühine eesmärk on pakkuda tervishoiuteenust, lähtudes patsiendi huvidest kõige paremal viisil,“ sõnas terviseameti tervishoiuteenuste osakonna juhataja Külli Friedemann.

Määrus „Kiirabi, haiglate, pääste- ja politseiasutuste, Kaitseväe ning Terviseameti kiirabialase koostöö kord“ sätestab abivajaja haiglasse transportimise ja vastuvõtmise puhuks konkreetsed ooteajad. Näiteks erakorralise ja eluohtliku seisundi korral on haigla kohustatud abivajaja viivitamata vastu võtma ning ooteaeg ei tohi olla üle 15 minuti. Ooteaeg mitte-erakorralise seisundi korral on 30 minutit.

„Nende ooteaegade eesmärk on tagada, et abivajajad saavad haiglas vajalikku arstiabi võimalikult kiiresti vastavalt nende seisundi tõsidusele. Riiklik järelevalvemenetlus peabki selgitama, kuidas määruses kirjeldatud ajaliste kokkulepete täitmist tagatakse ja milliseid tegevusi selle nõude tagamiseks tehti,“ lausus Friedemann.

Terviseamet on juba varem öelnud, et ülekoormust aitab vähendada see, kui haiglate ja kiirabi tegevus on paremini koordineeritud, ressursid on jaotatud paindlikult ning vajaduse korral suunatakse patsiendid teistesse haiglatesse, et vähendada ülekoormust.

„Pikemas perspektiivis on plaanis parandada tervishoiusüsteemi üldist valmisolekut selliste olukordade ennetamiseks ja lahendamiseks. Terviseametile ei ole teada konkreetseid juhtumeid, kus viivitus oleks otseselt põhjustanud patsiendi seisundi halvenemist, kuid igasugune viivitus erakorralise abi pakkumisel on potentsiaalselt ohtlik, mistõttu on oluline, et kõik osapooled teeksid koostööd, et tagada patsientidele kiire ja asjakohane abi,“ rääkis Friedemann.

ERR kirjutas eile, kuidas neljapäeval oli PERH-i erakorralise meditsiini osakonnas taas kiirabiautodest tekkinud järjekord, kui tipptunnil pidi kiirabibrigaad ootama lausa kaks tundi. Tallinna kiirabi töö oli tugevalt häiritud ka 13. augustil, kuna Põhja-Eesti regionaalhaigla võime patsiente vastu võtta vähenes. 30 protsenti pealinna kiirabiressursist seisis siis PERH-i vähenenud vastuvõtuvõime tõttu viis tundi paigal.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena