„Tunnistame, et antud reportaaž ei vastanud ajakirjanduseetika põhimõtetele ning sellega tekitati põhjendamatuid negatiivseid emotsioone nii loo osalistele kui ka vaatajaskonnale. Selline teguviis ei vasta meie ettevõtte väärtustele, mis toetavad austavat ja vastutustundlikku meediat. Vabandame siiralt kõigi ees, keda see lugu puudutas või riivas,“ seisab ettevõtte saadetud kirjalikus pressiteates.

„Oleme antud olukorda põhjalikult analüüsinud ja teinud vajalikud järeldused. Selleks, et tulevikus sarnaseid juhtumeid vältida, oleme rakendanud täiendavaid meetmeid oma tööprotsesside parandamiseks ja kvaliteedi tagamiseks. Samuti on Kanal 2 lõpetanud koostöö välisautor Kertu Jukkumiga.“

Delfi kajastas teemat eile pikemalt. „See teeb nõutuks ja kurvaks, et mis see eesmärk nüüd oli. Miks tulla õppeaasta esimesel päeval kooli, et otsida vigu?“ küsis ka ise „Reporterile“ intervjuu andnud Ehte humanitaargümnaasiumi direktor Õnnela Leedo-Küngas.

Koolidirektorit ei informeeritud, mis eesmärgil ja millise fookusega uudislugu „Reporter“ tegema tuleb. „Aga eeldada võis. Ma ei teadnud otseselt, mis sealt tuleb. Näiteks selle 1. klassi poisiga ma tõesti ei kujutanud ette, et see nii inetu võib tulla. Esimene klass. Esimene koolipäev,“ rõhutas ta. Direktorile mainiti lihtsalt, et tullakse kooli filmima. Laste intervjueerimisest juttu ei olnud.

Jukkum: vabandan, kui reportaaž riivas kedagi

„Mul on kahju, et esimese koolipäeva reportaaž, mis valmis toimetusega koostöös, mõjus teisiti, kui see plaanitud oli. Vabandan, kui see riivas kedagi. Kavatsus oli heatahtlik ja eesmärk näidata tänast olukorda eestikeelsele õppele ülemineku alguspunktis. Selguse mõttes, tegemist ei olnud erikooli lapsega ja intervjuuks nõusoleku andis tema vanaema. Soovin talle ilusat kooliteed ja keeleõpet!“ kirjutas Kertu Jukkum sotsiaalmeedias.

Jukkum lisas, et on oluline, et praeguste otsuste ja keeleõppega seotud vastumeelsuse taga seisavad venemeelsed poliitikud ning see on reaalne oht meie riigi julgeolekule.

Nurka surutud Stepan

Nimelt küsitles „Reporteri“ ajakirjanik esimesse klassi astunud Stepani. Laps tutvustas end vene keeles, ütles, et ta räägib hästi eesti keelt. Kui Jukkum soovis, et poiss ütleks oma nime eesti keeles, jätkas Stepan vene keeles, et tal on hea ja rõõmus tuju ning et ta mängib kõigi lastega mitmesuguseid mänge.

„Kui meil kõik lapsed oskaksid esimesse klassi tulles eesti keelt, siis meil poleks vaja teha eestikeelsele õppele üleminekut,“ lausus selle peale direktor Leedo-Küngas.

Lisaks jäid kaamera ette õpilased, kes ei osanud aktuse ajal Eesti hümni kaasa laulda, ning tüdrukud, kes ei soovinud hümni ajal püsti tõusta ja varjasid oma nägusid kaamera eest. Samuti uuris reporter saalis olnud lastelt, kas nad said üldse aru, mida nende direktor eestikeelses kõnes ütles.

„Kanal 2 saate „Reporter“ süžee õppeaasta alguses eestikeelsele haridusele üleminevatest koolidest on kahetsusväärne näide ebaprofessionaalsest ajakirjandusest,“ ütles Tallinna abilinnapea Aleksei Jašin (E200).

„Kanal 2 ja Postimehe (tegelikult pole Postimees reportaažiga seotud – toim) reportaaž vene koolide üleminekust eestikeelsele õppele on ajakirjanduse häbiplekk. Minna erivajadustega laste kooli ja lasta kogu Eestil teritada hambaid sealse esimese klassi õpilase kallal on alatu. Ajakirjanduseetikast – selge see – pole ei reporter ega toimetaja kuulnud. Viie lapse ema ja viie lapselapse vanaema – mina nutsin,“ kirjutas poliitik Jana Toom (Keskerakond) ühismeedias.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena