Venemaa käivitas inimeste sõjaväkke meelitamiseks enneolematu reklaamikampaania
Vene väljaande Agentstvo analüüsi kohaselt on Venemaa võimud käivitanud seni suurima reklaamikampaania sõja jooksul, püüdes preemiate abil meelitada inimesi sõlmima armeega lepinguid. Kampaania hõlmab erinevaid platvorme.
Kui varem oli suur osa sõjaväeteenistuse reklaamidest koondunud kaitseministeeriumi Telegrami kanalile, siis selle aasta augustis hakati reklaame edastama ka piirkondlikelt kanalitelt, vahendab Meduza Agentstvo analüüsi.
Augustis said kaitseministeeriumi sõjaväeteenistuse veebilehte sisaldavad Telegrami postitused 5,8 korda rohkem vaatamisi kui kuus keskmiselt alates veebilehe käivitamisest 2022. aasta novembris. Samuti tõusis veebilehe mainimiste hulk. Tavapärastelt mainiti veebilehte postitustes 1000 korda kuus, kuid augustis tõusis see arv 5800-ni.
Moskva linnapea kantselei avaldas augustis esimest korda sõjaväeteenistuse reklaame Yandexis, mis on põhiliselt tuntud otsingumootorina, kuid sarnaselt Google’ile pakub ka teisi teenuseid. Yandexi kaudu on oma reklaamitegevust suurendanud vähemalt üheksa Venemaa piirkonda. Ainuüksi Moskva regioonis kogusid reklaamid augustis 12 miljonit vaatamist. Reklaamides rõhutati rahalisi stiimuleid, sealhulgas 2,3 miljoni rubla (23 450 euro) suurust registreerimispreemiat ja 5,2 rubla (53 020 euro) suurust aastapalka.
Kuulutused ilmusid ka suhtlusportaalil VKontakte. Ajakirjanik Andrei Zahharov ja inimõiguste rühmitus Department One avastasid, et mõned on postitatud isegi Peterburi koolide ja lasteaedade kontodele.
Üleskutsed sõtta minemiseks on sagenenud ka riigimeedias. Riiklikud telekanalid ja nende sidusettevõtted on edastanud teateid armeelepinguid sõlmivate inimeste sissevoolust, seostades huvi tõusu Ukraina pealetungiga Kurski oblastis.
Ulatuslik reklaamikampaania peegeldab arvatavaid väljakutseid uute sõdurite värbamisel. Juulis tunnistas Venemaa valitsus värbamise 30-protsendilist langust ja sellest tingituna suurendati registreerimispreemiaid ja tõsteti sõdurite aastatasu.