Transpordi valdkonna abilinnapea Kristjan Järvan (Isamaa) rääkis, et kuigi liinivõrgu kaasajastamise esmased ettepanekud tuginesid andmepõhisele analüüsile, võeti lõplike otsuste tegemisel arvesse ka elanike tagasisidet. „Erinevalt eelmisest aastast, kus elanikud pandi lihtsalt fakti ette, oleme seekord inimesi protsessi aktiivselt kaasanud ja nende kommentaaridega arvestanud. Ligi 5000 inimest avaldas arvamust, lisaks toimusid arutelud kõikides linnaosades. See näitab selgelt, kui oluline teema on ühistransport. Saadud ettepanekuid arvesse võttes korrigeerisime mitmeid marsruute ning loobusime muudatustest, mis vajasid põhjalikumaid arutelusid,“ sõnas ta.

Järvan tõi eraldi välja bussiliini nr 49, millega sõit Piritalt Ülemiste City-sse muutub 20 minutit kiiremaks, ja liini nr 13, mis hakkab pakkuma Haabersti, Lasnamäe ja Mustamäe elanikele otseühendust lennujaamaga. Samuti tõi ta välja, et Astangu elanikud saavad oodatud ühenduse kesklinnaga.

21. oktoobril rakenduvad liinivõrgu uuendused põhinevad Tallinna erinevaid liikumisviise hõlmaval liiklusmudelil, mis tugineb ulatuslikule andmekogumile. Muudatuste planeerimiseks kasutatav andmekogum hõlmab rahvastiku paiknemise ja demograafilisi andmeid, ühistranspordi kasutajate loendussüsteemi infot ning liiklusandmeid. Samuti arvestatakse mobiilpositsioneerimisandmetega ning maksu- ja tolliameti andmetel põhinevat lähte- ja sihtkohtade nõudlusmaatriksit inimeste registreeritud kodu ning töö- ja koolikohtade vahel. Uue liinivõrgu planeerimisel võetakse arvesse ka tehtud uuringuid väliskonsultantide soovitusi ja liinimuudatusettepanekute tutvustamisperioodil saadud kodanike tagasisidet.

Liinimuudatused alates 21. oktoobrist

Liinivõrgu muudatuste teise etapi täpsem info ning skeemid on leitavad linna kodulehel. Elanike tagasiside põhjal korrigeeriti esialgseid ettepanekuid järgmiselt:

Liin nr 4: hakkab Väike-Õismäel sõitma mööda Õismäe tee idakaart, tänu sellele on nelja erineva kooli õpilastele peatus lähemal.

Liin nr 12: kiire ekspressliin, mis sõidab läbi Järvevana tee tunneli.

Liin nr 13: lasnamäelaste soovil lisandub liinile Lennujaama peatus.

Liin nr 21A: Kakumäe inimeste soovil jääb liin praegusel kujul alles.

Liinid nr 21/21B, 41/41B: Kakumäe inimeste soovil jäävad liinid praegusel kujul alles, võimalikud muudatused vajavad edasist arutelu.

Liinid nr 24/20/20A: Mäepealse piirkonna elanike soovil jäävad liinid praegusel kujul alles, võimalikud muudatused vajavad edasist arutelu.

Avatakse uus liin nr 25 Tiskre-Reisisadama D-Terminal, millega tekib otseühendus Tiskrest kesklinna, see avab Liivalaia koridori, kus mitmeid koole ning Ida-Tallinna keskhaigla. Sarnasel marsruudil sõitnud liin nr 22 suletakse.

Liinid 26/26A: suunatakse Paldiski maanteele, võrreldes praegusega hakkavad bussid sõitma kogu päeva vältel ning ka nädalavahetustel.

Liidetakse liinid nr 40 ja nr 51. Muudatus loob uue otseühenduse Põhja-Tallinna ning Lasnamäe vahel, olles toeks liinile 35.

Liidetakse liinid 47 ja 54: tekib uus kauaoodatud Astangu otseühendus kesklinnaga.

Liin nr 48: Pirita inimeste soovil viidi liikumistee Kloostrimetsa teele, samuti pikendatakse lasnamäelaste soovil liini Gaasi tänavast Vesse ristmikuni ning sõidab ka läbi Seli piirkonna.

Liin nr 49: elanike soovil lisati Mähe tee peatus. Kuna tegemist kiirliiniga, siis Mähe tee peatuse arvelt jääb Kaasiku peatus välja.

Liin nr 61: Astangu inimeste soovil jääb liin praegusel kujul alles, kuid selle tõttu ei tehta praegu Kakumäe-Õismäe-Mustamäe liini.

Tallinna ühistranspordi liinivõrgu uuendamine toimub etapiviisiliselt, et võimaldada inimestel muudatustega järk-järgult kohaneda. Uuendused sõltuvad ka taristust, kuna mitmes kohas on mugavamate ümberistumiste jaoks vaja luua uusi liiklussõlmi ja korrigeerida peatuste asukohti. Liinivõrgu uuendamine algas 2023. aasta suvel, kui ühendati üheksa bussiliini neljaks uueks liiniks ning korrigeeriti väiksemal määral mõne teekonda.