Fookus äri arendamisele

„Turu kvaliteediliidrina näeme, et paljud kaupmehed püüavad ise omal käel väga palju ära teha. Nad tegelevad hankimise, transpordi, ladustamise, komplekteerimise ja tarnetega. Lisaks klienditeeninduse ja reklamatsioonidega,“ ütleb Smartpost Itella laologistika direktor.

Samas ei loo tema sõnul enamik eelpooltoodud tegevustest kaupmehele otsest lisandväärtust, vaid pigem nõuavad lisaressurssi, mida ei ole võimalik ka tegemata jätta. „E-poe omaniku fookus peaks ideaalis olema aga oma äri arendamisel. See tähendab müükide kasvatamisel, turuosa suurendamisel ja kliendikogemuse parendamisel. Usaldades e-fulfillment teenuse selleks spetsialiseerunud ettevõttele, saabki kaupmees keskenduda tegevustele, mis loovad talle ja tema klientidele suuremat lisandväärtust,“ kõneleb Raivo Roolaid.

E-poodide logistika täislahenduse tegijaid on Roolaiu sõnul Eestis väga palju: suurem osa väiksemaid e-poode korraldavad paraku ise ladu ja logistikat. „Seda peamiselt kas oma elutoas, garaažis või väiksemal renditud laopinnal. Pakkujate hulgast hea valiku tegemine ei pruugi olla lihtne. Partnerit valides võiks leida usaldusväärse teenusepakkuja, kellel on pikemajalised eesmärgid turul tegutseda ning kes esimeste raskuste tekkides kohe ladu kinni ei pane,“ toonitab Roolaid.

Tänane suunanäitaja

Smartpost Itella, mille nimi uuest aastast on SmartPosti, omab pikaajalist kogemust lao ja logistikavaldkonnast ning on üks suunanäitajatest Baltikumi ja Skandinaavia piirkonnas.

„Olles tegutsenud Eestis üle 20 aasta ja Soomes veelgi kauem, tunneme hästi logistikavaldkonna toimimist. Meil on kindel visioon, milliseks kujuneb see nii lähitulevikus kui aastate pärast. E-fulfillment teenus on Eestis üpris uus, mistõttu pöörame palju tähelepanu, et selgitada ja tutvustada teenuse eeliseid e-poodide omanikele,“ selgitab tänase Smartpost Itella laologistika direktor.

Jaanuarist SmartPosti kaubamärgile üleminekut alustav ettevõte omab pikaajalist ja laiapõhjalist logistikavaldkonna kogemust, kaasaegset ladude võrgustikku, veoteenuseid ja pakiautomaadivõrgustikku ehk viimase miili logistikat.

Vastavalt kliendi ärile ja soovidele on loodud 3 erinevat teenusepaketti: „Simple“, „Smart“ ja „Premium“.

Kõik paketid sisaldavad e-poe logistika teostamiseks vajalikke põhiteenuseid. Kuid vastavalt e-kaupmehe äri profiilile ja soovidele, saab osutada vajalikke lisateenuseid, olgu need näiteks toodete markeerimine, sorteerimine või ümberpakendamine.

Mida silmas pidada?

Roolaid toob Itella teenuse puhul välja järgmised argumendid, mida teenusepakkuja valikul silmas pidada.

Üks oluline märksõna on kulude kokkuhoid. „Tasub mõelda, kui palju maksab kaubanduskeskuse rendipinna m2 €, millised on kulud kaupluses näiteks hoiustamisele ja personalile,“ sõnab Roolaid.

Teiseks toob Roolaid e-fulfillmendi puhul võimaluse muuta püsikulud muutuvkuludeks, tasudes vaid reaalselt kasutatud teenuse eest.

„E-fulfillmendi teenus võimaldab sisuliselt omada piiramatult suurt sortimenti. Võrdlusena tasub uurida, milline on jaekettides müügipinna juurde saamise võimalus,“ toob Roolaid välja. Tema sõnul pakub e-fulfillment ekspordivõimekuse kasvatamist ja võimalust müüa kaupa lisaks Eestile ka Baltikumi, Skandinaaviasse või mujale.

„See on mugavusteenus, kus kõik teenused võimalik saada ühest kohast. Ehk kaupade vastuvõtt ja kontroll, hoiustamine, komplekteerimine, pakkimine ja tarned pakiautomaati. Lisaks tellimuste track & trace ülevaade, reaalajas laovarude, tellimuste ülevaade ja jälgimine. Kindlasti on üheks kõnekaks argumendiks teenusepakkuja valikul ka kohalik klienditugi ja väga heal tasemel klienditeenindus, mis meid sektori kvaliteediliidrina iseloomustab,“ selgitab Roolaid.

Uuri järele

Kliente on Smartpost Itellal erinevatest sektoritest, kellest mitmed on Eestis väga tuntud ja tarbijate poolt armastatud brändid. Lisaks ollakse logistikapartneriks hulgale väikestele ja keskmise suurusega klientidele.

„E-kaubandus tervikuna jätkab kasvamist, kuna e-poodides on väga lai kaubavalik, enamasti ka head hinnad ning tegemist on selgelt mugavusteenusega. Samuti aitab e-poest ostmine vältida emotsioonioste, mis mõjutab tarbija rahakotti vägagi positiivselt, sest kohalikust e-poest ostes on lihtne kaupa tagastada,“ sõnab Roolaid.

Jaga
Kommentaarid