Uus nimi – SmartPosti – sümboliseerib mitte ainult visuaalset muutust, vaid ka ettevõtte strateegilist suunda, et olla veel tugevamalt esindatud Balti ja Põhja-Euroopa turgudel. Gediminas Mickus, Smartpost Itella juht Baltikumis, selgitab, et see on oluline samm ettevõtte kasvus, ühises kommunikatsioonis ja väärtuste kujundamisel.

Juba praegu tegutseb ettevõte kõigis riikides samade väärtuste alusel, milleks on usaldusväärsus, lugupidamine ja edumeelsus. Uus bränd peegeldab veelgi enam ettevõtte ambitsiooni joonduda Posti grupi kultuuri ja kvaliteedistandarditega.

„Meie jaoks on kaubamärgi muutus palju rohkem kui lihtsalt nimevahetus. See on meie soov olla veelgi lähemal oma klientidele ja äratuntavam rahvusvahelisel turul. Ühildume rohkem Posti grupiga, mis aitab meil kasvada ja tugevdada oma positsiooni kogu regioonis,“ selgitab Gediminas Mickus.

Nime muutmine Smartpost Itella asemel SmartPostiks on osa ettevõtte pikaajalisest strateegiast, et tegutseda ühtse kaubamärgi all kõigis riikides. Posti on juhtiv logistikafirma Põhja-Euroopas, mis on tuntud kõrgeimate standardite poolest nii innovatsiooni kui ka jätkusuutlikkuse osas. „Uute tehnoloogiliste lahenduste kasutusele võtmine, jätkusuutlike logistiliste mudelite väljatöötamine ja eesmärk saada juba aastaks 2030 fossiilkütuste vabaks ettevõtteks kujundavad meie tulevikku,“ rõhutab Mickus.

Gediminas Mickus

Investeeringud kliendikogemusse ja logistikataristusse

Lisaks rebrändingule plaanib ettevõte täiendavaid investeeringuid kliendikogemuse ja logistikataristu suunal. Üks ettevõtte viimaseid projekte on välipakiautomaatide paigaldamine Eestisse, mis algab juba sellel sügisel. Uued pakiautomaadid võimaldavad klientidel tellida ja kaupu kätte saada ööpäevaringselt.

„Meil on väga ambitsioonikas strateegia saada üheks turuliidriks kogu Baltikumis. Kasutajakogemusel on selle eesmärgi saavutamisel äärmiselt oluline roll ning nii olemasolevad kui ka tulevased investeeringud kajastavad seda. Oleme oma klientide soovidele vastu tulnud ja laiendame oma teenuseid, et pakkuda rohkem paindlikkust. Paigaldame välipakiautomaadid, andes klientidele veelgi enam võimalusi, samal ajal kvaliteedis järeleandmisi tegemata. Temperatuuritundlikke esemeid nagu ravimeid või kosmeetikat saab endiselt saata sisepakiautomaatide kaudu, samas kui teiste esemete puhul saab kasutada välipakiautomaate, mis on kättesaadavad ööpäevaringselt. Oleme uhked, et omame Põhja-Euroopa suurimat sisepakiautomaatide võrgustikku. Peagi oleme ainsad kogu Baltikumis, kes pakuvad nii sise- kui ka välipakiautomaate,“ jagab Gediminas Mickus.

Osana Posti Grupist on ettevõte viimastel aastatel ühtlustanud mitmeid protsesse, leidnud uusi sünergiaid ja muutunud kõigis äriaspektides veelgi integreeritumaks.

„See on vaid eelvaade sellest, mida oleme tuleviku mõistes plaaninud. Viimastel aastatel oleme investeerinud kümneid miljoneid eurosid, et luua kvaliteetne taristu pakkide kohaletoimetamiseks ja meil on hea meel näha partnerite tunnustust. Nüüd suuname oma fookuse kliendikogemuse täiustamisele, millesse planeeritud investeeringud on märkimisväärsed. Esimene samm selle eesmärgi poole on uue logistikakeskuse avamine Eestis, mis aitab tagada meie ärikasvu, säilitades samal ajal kõrgeima kohaletoimetamise kvaliteedi ja kiiruse,“ lisab Gediminas Mickus.

Uus logistikakeskus Eestis

2025. aastal ootab ettevõtet veel üks muutus: uue logistikakeskuse valmimine Eestis. See saab olema Posti suurim logistikakeskus Baltikumis, mille investeering ulatub umbes 14 miljoni euroni. Uus logistikakeskus aitab veelgi automatiseerida pakkide kohaletoimetamise protsessi ja suurendada ettevõtte võimekust. Tulevane keskus on loodud nn nutikodu kontseptsiooni järgi, mis tähendab, et hoone on varustatud anduritega, mis võimaldavad protsesside kaugjuhtimist ja pidevat jälgimist.

Keskus võimaldab protsesside veelgi suuremat automatiseerimist, võimekuse suurendamist ja saadetiste kõrgekvaliteetset kohaletoimetamist aastaringselt. „Uue sorteerimiskeskuse ehituse valmimine toimub sümboolselt samal ajal, mil läheme üle kaubamärgile SmartPosti. Meie eesmärk on jätkuvalt säilitada turu kvaliteediliidri positsioon ning reageerida operatiivselt turudünaamika muutustele, mida täna kujundab e-kaubanduse kasv,“ selgitas Mickus.

Tema sõnul toob e-kaubanduse kasv pakiveoärile väljakutseid, milleks on suurenenud nõudlus kiirema ja tõhusama kohaletoimetamise järele, logistikakoormus ja taristu ning klientide kasvavad ootused. Kuid see kasv pakub ka laienemisvõimalusi: tutvustada uuendusi, automatiseerida kohaletoimetamislahendusi, luua jätkusuutlikke logistikamudeleid ja kasvatada kliendibaasi.

Jaga
Kommentaarid