Tallinna ühistranspordi piletimüügisüsteemis on alates 2012. aastast olnud kasutuses kontaktivaba ühiskaart, milles on Tallinna linnavolikogu määruse eelnõu kohaselt täheldatud turvaauk. Praegu ühiskaardina kasutatavat kaarditüüpi tänapäeval enam uutes lahendustes üldjuhul ei kasutata.

Eelnõus kinnitatakse, et praegune kaarditüüp ei tähenda otsest ega sisulist ohtu piletimüügisüsteemile, sest kontopõhises süsteemis ei saa kontole raha või pileteid lisada. Uus kaart tuleb aga kloonimiskindel.

Olemasolevad kaardid kehtivad siiski edasi, nende väljavahetamine pole vajalik.

Eelnõus tuuakse ka välja, et kaardi soetamise hind tõuseb 3 eurole. Seda põhjendatakse asjaoludega, et ühiskaardi maksumus on püsinud sama alates 2012. aastast, kuigi ajavahemikul 2015–2023 on kaarditoorikute maksumus kasvanud üle 50%, nende transport kallinenud üle kahe korra ning töötasude kasvu tõttu on kallinenud kaartidega seotud tegevused. Samuti on kasvanud edasimüüjate ehk näiteks Omniva ja R-kioski kulud, mistõttu kirjeldatakse eelnõus, kuidas ilmselt lõpetab mõni edasimüüja lepingu, kui teenustasu kasvu ei võimaldata.

Lisaks täpsustatakse eelnõus ühiskaardi tagasiostu tingimusi. Kui kaart on ostetud enne hinnatõusu, tagastatakse 2 eurot; kui pärast hinnatõusu, siis tagastatakse 3 eurot.

Ühiskaardi tagasiostmisel tagastatakse selle müügihind ja kaardikontol olnud raha jääk, kui see on alla 20 euro ja raha on kaardile laaditud müügikohas, veebilehel pilet.ee või telefonirakenduses Pilet.ee, tasudes pangalingiga. Ühiskaardi, mille kontojääk on suurem kui 20 eurot või millele on raha laaditud telefonioperaatori vahendusel, saab tagastada ainult Tallinna Linnakantselei teenindusbüroos isikut tõendava dokumendi alusel. Telefonioperaatori vahendusel laaditud raha tasaarvestatakse telefonioperaatori kaudu.

Ühiskaartide tellimise, jaotamise ja müügivõrgu haldamisega tegeleb linna lepingupartner Ridango AS.

Ettepanek on jõustada määrus 1. detsembril 2024.