Seoses sadamaala läbiva trammiliini avamisega muutub ka mõne trammipeatuse nimi. Senine Linnahalli peatus Rannamäe tee ja Suur Rannavärava tänava vahel nimetatakse ümber Suur Rannavärava peatuseks. Linnahalli nime hakkab kandma Rumbi tänaval linnahalli läheduses asuv uus peatus.

Vanasadama trammi marsruut koos peatustega

Uue trammitee pikkuseks on 2,5 kilomeetrit ning see ühendab kesklinna ja sadama A-terminali (jäädes eemale suurimast D-terminalist). Tegemist on pealinna esimese trammiteega, millel on kohati muru istutatud ka rööbaste vahele.

Töid teinud ettevõtte Merko Ehitus Eesti juhatuse esimene Jaan Mäe sõnul istutati trammiteega seoses linnaruumi 170 uut puud ja 20 000 haljastusühikut. Erinevaid katendeid rajati üheksa jalgpallistaadioni jagu, rööpaid läks maha 510 tonni.

Lisaks tehakse alates 1. detsembrist ühistranspordis veel mõned muudatused:

  • Bussiliini nr 2 liikumistee lüheneb seoses Vanasadama trammi avamisega ning liini lõpp-peatus on nüüd Balti jaamas.

  • Bussiliini nr 12 liikumisteele lisandub Kiviku peatus.

  • Bussiliini nr 62 pikendatakse Rehelepa elurajooni. Buss sõidab mööda Mäeküla, Karjatse, Rehelepa ning Hiireviu tänavat Tähetorni tänavale, kus sooritab tagasipöörde. Lisanduvad peatused Veerme, Rehelepa ning Mäeküla.

  • Bussiliinide nr 4 ja 25 sõiduplaane korrigeeritakse, et parandada ümberistumisvõimalusi ja arvestada paremini kooliaegadega.

  • Bussiliinidel 31, 33 ja 48 korrigeeritakse sõiduplaane, et tagada parem sõidugraafikus püsimine.

Trammiliini ehitus algas eelmise aasta kevadel

Tallinna keskkonna- ja kommunaalamet sõlmis augustis 2022 Vanasadama ja Rail Balticu Ülemiste reisiterminali ühendava trammiliini projekteerimiseks ja ehitamiseks lepingu ühispakkujatest töövõtjatega Merko Ehitus Eesti ja KMG Infra. Ehitustööd algasid 2023. aasta kevadel. Tööde käigus valmis ligi 2,5 kilomeetrit kahesuunalist rööbasteed koos trammipeatuste ning veoalajaamaga.

Vanasadama trammiliini ehitustööde maksumuseks on koos käibemaksu ja omanikujärelevalve maksumusega ligi 55 miljonit eurot. Trammiliini rajamist on rahastanud Euroopa Liit taasterahastu NextGenerationEU vahenditest 36,5 miljoni euroga - tegemist on esimese projektiga Eestis, mida sellest programmist rahastati.

Järgmised trammiteed rajab Tallinn Liivalaia tänavale ja Pelgulinna. Abilinnapea Kristjan Järvani sõnul liiguvad järgmised mõtted selles suunas, et trammiliin võiks jätkuda ka mööda Kalaranna tänavat.

Trammid on Tallinnas sõitnud 136 aastat. Täna on pealinnas tööl 130 trammijuhti.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena