Mõne ühismeediavideo kommentaariumist selgub, et trammiliinil on seisakuid ette tulnud vähemalt kolm korda. Näiteks olevat tramm kord seisma jäänud Foorumi Vapiano ees.

Ühes videos on ka näha, kuidas trammijuht hüppab trammist välja. Selgus, et tramm oli vales kohas seisma jäänud, mistõttu tekkis rike ja tramm enam edasi ei liikunud. TLT juhtimiskeskuse direktori Tarmo Laia sõnul jäi tramm seisma liinilahutaja alla.

Liinilahutajad on õhuliinidel olevad isolaatorid, kus puudub vool ja mis jagavad kogu kontaktvõrgu sektoriteks. Lai tõi näite, et kui ühes sektsioonis vool katkeb, siis tänu liinilahutajatele võrgu teistes osades vool säilib.

TLT sõnul ei olnud seisakuid ega rikkeid palju. Kõnealune tõrge tekkis Laia sõnul 6. detsembril ja kestis ligi 15 minutit. „Sellised olukorrad on pigem erandlikud ning neid pole uuel liinil rohkem tekkinud,“ kinnitas ta.

Lai lisas, et olukorra põhjustas ootamatult Postimaja poolt teele astunud jalakäija, kelle tõttu pidi tramm ootamatult pidurdama ja jäi paraku seisma täpselt liinilahutaja all.

Probleemseks peab Lai hoopis uusi foore, mis ei ole trammidega sünkroonis. „Foorid ei anna trammidele lubavat signaali ning seetõttu tuleb ristmike ületamist pikalt oodata,“ ütles ta.

Inimesed trammis lõksus

Jutte on levinud ka uute PESA trammide kohta, väidetavalt on neiski tõrkeid tekkinud. Ühismeedias on kurdetud, et tramm oli rikkis ja uksed ei avanenud. Mõne kommenteerija sõnul oli tunne, et inimesi hoitakse justkui lõksus.

Laia sõnul võis juhtuda, et trammijuht pidi sõiduki mingil põhjusel taaskäivitama. „Kui tramm lülitub välja, ei tööta ka uksed,“ märkis ta. „Üldjuhul on nii, et kui trammile on tarvidus teha restart, siis ohutuse tagamiseks keset liiklust inimesi välja ei lubata.“

Lai lisas, et sellises olukorras pole põhjust paanitseda, sest trammi taaskäivitamine võtab tavaliselt üks-kaks minutit ning pärast seda saab trammijuht uksed avada.

Uus trammiliin

Tramm number 2 liigub alates detsembrist läbi Vanasadama. Ala läbiva uue trammiliini tõttu muudeti ka mõne trammipeatuse nime. Senine Linnahalli peatus Rannamäe tee ja Suure Rannavärava tänava vahel nimetati ümber Suure Rannavärava peatuseks. Linnahalli nime sai Rumbi tänaval linnahalli läheduses asuv uus peatus.

Uus trammitee on 2,5 kilomeetri pikkune ning see ühendab kesklinna ja sadama A-terminali (jäädes eemale suurimast, D-terminalist). Tegemist on pealinna esimese trammiteega, mille rööbaste vahele on kohati ka muru istutatud.

Töid teinud ettevõtte Merko Ehitus Eesti juhatuse esimene Jaan Mäe sõnul istutati trammitee ehituse käigus linnaruumi 170 uut puud ja 20 000 haljastusühikut. Erisuguseid katendeid rajati üheksa jalgpallistaadioni jagu, rööpaid läks maha 510 tonni.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena