Neljapäeval külastasid laeva korraga Soome, Rootsi, Taani, Saksamaa ja Hiina valitsuste esindajad. Rootsi õnnetuste uurimisameti asejuht Jonas Bäckstrand ütles oma rahvusringhäälingule SVT, et ametnikud said teha „olulisi vaatlusi“, kuid kaabite lõhkumises kahtlustatud ankur rippus laevakerel ja sellega lähemalt tutvuda ei saanud.

Samuti vestlesid uurijad laevameeskonnaga, kuid läbiotsimiseks neil volitusi ei olnud. Hiina pool keeldus ka palvest lubada laevale Rootsi prokuratuuri esindaja.

Vaatluste tulemuse osas on uurimisasutused kidakeelsed. SVT teatel hiivas Yi Peng 3 laupäeval umbes kell 14.30 ankru ja asus takistamatult teele Põhjamere suunas. Laeva ametlikuks sihtpunktiks on märgitud Egiptus. Rootsi taotles Hiinalt novembris, et laev suunduks Rootsi sadamasse, kuid seda palvet ei täidetud.

Teliale kuuluv Leedu-Rootsi kaabel BCS East-West purunes omaniku teatel pühapäeva, 17. novembri hommikul. 18. novembri varahommikul purunes ka Soome-Saksa sidekaabel C-Lion 1.

Portaali MarineTraffic teatel viibis intsidentide toimumispaikade läheduses vähemalt neli laeva, mis oma transpondereid regulaarselt välja lülitasid. Peamine kahtlus langes Hiina kaubalaevale Yi Peng 3, mis lülitas oma transponderi välja kogu pühapäeva õhtuks ja uuesti sisse ööl vastu esmaspäeva kell üks, mil laev liikus Soome-Saksa kaabli läheduses. Laev oli enne seda peatunud Venemaal Leningradi oblastis asuvas Ust-Luga sadamas ja pidi suunduma Egiptusesse.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena