Pevkuri sõnul kaaluvad riigid lisaks patrullimisele kaablite kaitsmiseks ka muid meetmeid, sealhulgas andurite paigaldamist, et tuvastada mööda merepõhja lohistatavaid ankruid, ja kaablite ümber kaitserajatiste ehitamist.

See maksab aga raha. Kui riigid või kaabli omanikud peavad selleks raha välja käima, tuleb see lõpuks kinni maksta tarbijal, kel tuleb tasuda suuremaid makse või teenustasusid.

Teine võimalus on Pevkuri sõnul kehtestada maks Läänemerel liikuvatele laevadele.

„Kui minna lennujaama, on maandumistasu, on lennujaamamaks ja seda makstakse piletit ostes,“ ütles Pevkur. „Seega millalgi näeme me võib-olla läbi Taani väinade liikuvaid laevaettevõtteid selle eest maksmas, sest see on põhimõtteliselt kindlustusmakse kaablite kahjustamise eest.“

Pevkur lisas, et arutlusel on erinevaid võimalusi ja riigid peaksid leidma ühise lahenduse.

Tema sõnul viitab terve hulk Läänemerel toimunud intsidente Venemaa varilaevastikku kuuluvate laevade koordineeritud tegevusele.

„Kui me näeme, et kõik need laevad on osa Venemaa varilaevastikust, kuigi neil on ahtris erinev lipp, siis loomulikult peame seoseid märkama,“ ütles Pevkur.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena
Loe hiljem
Jaga
Kommentaarid