Linnavalitsuse avalike suhete juhi Ain Saarna Saarna sõnul selguvad Tallinna linnavõimu tellimussaadete — nagu „Linnapea tund” — hinnad alles läbirääkimiste käigus, kirjutab Eesti Päevaleht.

„Praegu on võimatu rääkida konkreetselt, sest ka näiteks linna ametlikke teateid trükkiv üleriigiline ajaleht selgub riigihanke tulemusena,” märkis ta. Saarna sõnul soovib linn „meedias kajastada Tallinnas toimuvat võimalikult laiapõhjaliselt”.

Linna ettevõtlusametile on kavandatud 150 000 krooni SA Tallinna Televisioon asutamise sissemakseks. Peale alles plaanitava linnatelevisiooni on Saarna sõnul Tallinnal koguni seitse ringhäälinguprojekti. Näiteks ärimees Oliver Kruuda telekanalis Kalev Sport jõudis kaks korda kuus eetrisse „Kultuurilinn Tallinn”, mille üks saade on linnale maksma läinud 49 560 krooni. Samas hinnaklassis on ka spordisaade „Tallinn liigub”.

Kruuda kukrusse kukkus kopsakas summa ka linnapea Edgar Savisaare otsesaate eest, millele on seni kulunud 37 760 krooni kuus. Iganädalane TV3 saade „STOP” kajastab linna liiklus­olukorda ning Kuku raadios kõlavad hommikuti ja õhtuti Tallinna uudised. Linnavalitsuse meediasuhete juhi Georg Pelisaare sõnul saab leping Kalev Meediaga veidi enne aasta lõppu otsa.

„Võimalik, et ühekordselt pikendame seda kuu võrra või teeme saadetesse pausi. Tõenäolisem on siiski, et pikendame,” selgitas ta tulevikuväljavaateid Kalev Meedia telekanaliga. Tema sõnul teeb linn saadete ettepaneku kõigile telekanalitele ja praegu vormistatakse Tallinna tegevust tutvustavate saadete ostmise ideid. „Praegu on tekkinud olukord, kus kultuur ja sport on küll kajastatud, aga sotsiaal- ja kommunaalteemad on suuresti kajastamata,” rääkis Pelisaar ja lisas, et vaatajatelt saadud tagasiside põhjal vajab linnarahvas rohkem selgitusi.

Leping Kalev Meediaga läks Pelisaare sõnul linnale maksma veidi alla kolme miljoni krooni. Pervõi Baltiiski Kanal (PBK), kus pühapäeviti on eetrisse jõudnud „Meie pealinn” ja igal hommikul venekeelne uudistesaade, on tema sõnul tegelikult isegi kulukam. „Samas on need saated venekeelse publiku hulgas väga vaadatud, seega oleme PBK-ga tehtava koostööga väga rahul,” märkis ta.

Pelisaare sõnul jääb telesaadete tootmiseks ja edastamiseks ette nähtud eelarvesumma arvatavasti samaks mis tänavu. Lisaks on eelarves plaanitud vändata kaks filmi. „Teoks saavad filmiprojektidena tavapärane dokfilm Tallinna päeva tähistamisest 15. mail ja dokfilm Vabaduse väljaku rekonstrueerimisest,” selgitas avalike suhete juht Saarna.

Linnavolikogus vastasrinda kuuluva Jaak Juske (SDE) sõnul ulatuvad linna meediakulud 50 miljoni kroonini, kui arvata kokku kõigi linnaosade avalike suhete palkade kulud ja kümme linnaosade ajalehte.

„See on linnaelanike rahakoti arvelt valimispropaganda tegemine, valimiskampaania maksumaksja raha eest. Linnavõimu praalimine on äärmiselt kohatu, seda enam, et 2009. aasta tõotab tulla äärmiselt pingeline,” rääkis linnavolikogu liige Nikolai Stelmach (IRL).

Tema sõnul ei ole vahet, kas tegemist on 27 või 50 miljoni krooniga, propaganda on see nii või teisiti. „Lõviosa sellest tuleks suunata hoopis näiteks teede-ehitusse, teenuste kvaliteedi tõstmisse või linna arengusse üldisemalt,” märkis Stelmach, kelle hinnangul näitavad kulutused linnavõimu küünilist lähenemist eelarvesse ja valimisteks valmistumist.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena