Tänavu 20. juunil tegi abilinnapea Leivi Šer Tõnis Paltsi asendavale abilinnapeale Liisa Pakostale ettepaneku anda mootorlaev Tallinn kaheks kuuks — 1. juulist 30. augustini ühe krooni eest rendile oma erakonnakaaslasele Ühendatud Rahvaparteist, KSK Mahtra omanikule Peep Sarapuule.

Abilinnapea Liisa Pakosta andis ettepaneku kooskõlastamiseks linnavalitsuse noorsoo- ja spordiameti juhatajale Tarmo Valgepeale, kes ettepanekuga ei nõustunud, kirjutab ajaleht Estonija.

Valgepea põhjendas keeldumist KSK Mahtra suurte võlgadega maksuameti ees, samuti asjaoluga, et KSK Mahtra põhikirjas pole sõnagagi mainitud noorsootööd, ka ei kavatsenud KSK Mahtra palgata tööle mootorlaeva meeskonda.

Ehkki Ühinenud Rahvapartei esitas noorsoo- ja spordiametile isegi laste nimekirjad, kes rendile antaval mootorlaeval ringides koos käima hakkavad, selgitasid ameti töötajad nimekirju kontrollides, et lapsed polnud sellisest võimalusest kuulnudki.

Tallinna linnavalitsus kavatseb mootorlaeva Tallinn müüa vanaraua hinna — 800.000 krooni eest, mis võimaldab ärimeestel laeva ära osta ja siis tegelikust väärtusest kümneid kordi kallimalt, umbes 60-70 miljoni krooniga edasi müüa.

“Lastest on kahju, käivad mul siiamaani järel ja küsivad, millal merele saab,” ütles Äripäevale mootorlaeva Tallinna ekskapten Arvo Takking. 350 lapse meelehärmiks koondas linnavalitsus tänavu mais Takkingi koos muu meeskonnaga.

Mootorlaev Tallinn, mis kuulub täna veel linnale, kurseeris aastaid Georg Otsa eelkäijana Soome vahet. Kui Eesti Merelaevandus laeva maha kandis, sai Tallinn tuntuks lasteringide kohana. Tallinna haldab linna spordi- ja noorsooamet. Linn ja riik on laeva investeerinud Tallinna linnavolikogu liikme Igor Pissarevi hinnangul vähemalt 6-7 miljonit krooni.

Kapteni sõnul kuluks laeva täielikult reisikõlblikuks muutmiseks umbes 10 miljonit krooni. Selle summa sees saaks n-ö euroremontida ka laeva kogu sisemuse. Äsja seisis alus dokis Balti Laevaremonditehases, kes andis peatselt vanarauaks lõigatavale kerele 10aastase garantii.

Tallinna spordi- ja noorsooameti infospetsialisti Siiri Kuusi väitel tahab linn laevast lahti saada põhjusel, et selle ekspluatatsioon on kallis. Maismaal kujuneksid tema ülalpidamiskulud ca kuus korda odavamaks. “Kasutusefektiivsus noorsootööks on madal,” väitis Kuus. Laeva müügihinna määrab tema väitel eksperthinnangu alusel Tallinna linnavolikogu.