Veeteede ameti jäälõhkuja, õigemini mitmeotstarbeline laev EVA-316 sai talvise navigatsiooni talituse juhataja Martin Kaarjärve sõnul eile uue kapteni. Kapten Armin Sirelpuu ise ütles Delfile, et seni on EVA-l töötades kõik hästi olnud. Sarnast tööd teeb Sirelpuu neljandat hooaega.

Viimaste päevade töö võtab Sirelpuu kokku sõnadega, et eile aidati sadamasse sisse tuua kaks laeva ning plaani järgi minnakse täna õhtul kella viie-kuue ajal välja kahe laevaga, et hommikuks taas kaks laeva sisse tuua.

Laevadele tuleb tee jääst lahti murda, kuid lisaks peavad abi vajavad laevad sõitma jäälõhkuja lähedal, et jää nende teele uuesti ette ei vajuks. Kahe laeva vahe on Sirelpuu sõnul umbes 360 meetrit ning kuigi keerulisemates oludes võib aidata väikese distantsi hoidmine, siis väiksemaks kui 300 meetrit vahet siiski väga lasta ei saa. Eriti, kui laev on ise juba 100 meetri pikkune.

Viimastel päevadel on sadamast välja sõites arvestada tulnud umbes kümnetunnise tööpäevaga, mis on kapteni kinnitusel kukepea. „Õige töörütm pole sel aastal veel pihta hakanudki,” ütles Sirelpuu ning märkis, et möödunud aastal tuli sageli töövalmis olla 26 tundi järjest.

Töö muutub kapteni sõnul keerulisemaks siis, kui tuuled hakkavad puhuma halvast suunast ning tugevalt. Kõige halvem on Sirelpuu selgituste järgi laevu aidata, kui tuul puhub külje pealt, kuna siis liigub rüsijää lahti lükatud veeteele tagasi ning abi vajavatele laevadele ette.

Jäämurdehooaeg algas 31. jaanuaril ning seni on Pärnu ja Liivi lahel laevu teenindav EVA-316 aidanud 13 alust. Majandus- ja kommunikatsiooniministri määruse järgi teenindatakse Pärnu sadamat jäämurdjaga avamere poolt kuni kohani, mis on määratletud koordinaatidega 58º 21',4 N ja 24º 27',0 E. Vajadusel toob jäämurdja laeva jääpiirist nende koordinaatideni.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena